قانون کارما چیست (قانون کارما یعنی چی) ؟

  • نویسنده موضوع پژمان
  • تاریخ شروع
پژمان

پژمان

Male
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
7/10/22
نوشته‌ها
305
پسندها
506
امتیازها
93
جنسیت
در پاسخ به اینکه کارما چیست ( قانون کارما یعنی چی) ؟ و معنی کارما چیه (معنی karma چیست) ؟ جواب ‌های متعددی وجود دارد اما قانون کارما را در یک تعریف بسیار ساده می ‌توان به قانون «علت و معلول» نسبت دارد.

شاید بخواهید بدانید که کارما به چه معناست یا از نظر لغوی کارما چیست که در اینجا به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد. کارما در اصل از زبان سانسکریت گرفته شده است. این واژه در این زبان، به معنای کردار، زیستکار و همچنین نتیجه عمل هر شخص را می‌دهد. کارما درواقع به‌عنوان نیرویی شناخته می‌شود که نتیجه اعمال فرد را به او بازمی‌گرداند. در هشت قانون کارما و همچنین بقیه قوانین آن، مهم‌ترین فاکتور نیت آن کار است. هنگامی که ما برای کاری فقط نیت می‌کنیم هم مقداری نیرو از آن ایجاد می‌شود.

تعریف کارما به این صورت است که هر کاری که ما در طول زندگی خود انجام می‌دهیم علت است و معلولی در پی دارد.در تعریف قانون کارما می‌گوییم که اگر کار درست و خوبی انجام دهیم، نتایج خوب و مثبتی در آینده خواهیم گرفت و اگر کار بد و ناپسندی انجام دهیم، نتایج بدی هم در طول زندگی خود یا در زندگی ‌های بعدی خواهیم گرفت.

در پاسخ به پرسش علامت کارما چیست؟ می توان گفت همین که قانون کارما نتایج اعمال ما را به دنیاهای دیگر می‌کشاند موجب پیچیدگی این قانون شده است. کارما به عقاید هندویسم و بودائیسم و دیگر ادیان آسیای شرقی برمی‌گردد که امروزه در افکار و اعتقادات غربی نیز ریشه دوانده است.

البته مفهوم غربی کارما تنها در حد اعتقاد به پاداش و جزای اعمال انسان در این دنیا برمی‌گردد اما معنی کارما در تعریف ادیان اصلی خود مفهوم بسیار وسیع‌تری دارد. در پاسخ به سوال معنی کلمه کارما چیست باید بگوییم معنی لغوی کارما یا کرمن (Karma) در زبان سانسکریت به معنای عملکرد فرد در زندگی است.

بودا در توضیح کارما یعنی چی می‌گوید: «من صاحب اعمال خویش هستم. میراث‌دار کردار خویش و زاده اعمال خویشم. متکی بر اعمال خود زندگی می‌کنم و هر فعلی که انجام می‌دهم، خوب یا بد، میراث و نتیجه آن به من می‌رسد!» براساس این گفته و در تعریف قانون کارما تماماً بر روی بازگشت اعمال ما به سمت خودمان تاکید دارد؛ اما اینکه بازگشت این اعمال چگونه و در چه زمانی اتفاق می‌افتد، صورت‌های گوناگونی دارد که به اعتقاد به «تناسخ» توسط ادیان آسیای شرقی برمی‌گردد.
 
پژمان

پژمان

Male
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
7/10/22
نوشته‌ها
305
پسندها
506
امتیازها
93
جنسیت

دیدگاه اسلام درباره قانون کارما چیست؟

مفهوم ساده و سطحی کارما در اسلام با آیه‌‌های هفت و هشت سوره زلزال در قرآن کریم همپوشانی دارد: « فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ »، هرکس به اندازه ذره‌ای خوبی کند، آن را می‌بیند و هرکس به اندازه ذره‌ای بدی کند، آن را می‌بیند.
 
پژمان

پژمان

Male
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
7/10/22
نوشته‌ها
305
پسندها
506
امتیازها
93
جنسیت
مراقب افکار و اعمال خود باشید
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: Nazbanoo
بالا