قاطی شدن رنگ لباس ها در لباسشویی/دلیل و راهکار

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
زمانی که شما لباس های تیره و روشن را با هم داخل لباسشویی قرار می دهید، یقیناً بعد از فرایند شستشو متوجه تغییر رنگ لباس ها خواهید شد که ممکن است قسمتی یا همه لباس شما را گرفته باشد. در چنین مواقعی برای برگرداندن رنگ لباس ها کار زیادی نمی توان انجام داد اما این موضوع می تواند تجربه ای باشد برای شستشوی بهتر و دقیق تر لباس ها در دفعات بعدی.

دلایل قاطی شدن رنگ لباس ها در لباسشویی​


توجه نکردن به رنگ لباس ها و آمیخته کردن آنها با یکدیگر می تواند آسیب جدی به رنگ لباس شما وارد کند به طوری که استفاده مجدد از آنها شاید امکان پذیر نباشد. رنگ پس دادن لباس ها می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که مهم ترین آنها عبارتند از:

▪︎شستشوی لباس ها با آب داغ می تواند یکی از مهم ترین عللی باشد که سبب قاطی شدن رنگ لباس ها داخل لباسشویی شود. چرا که دمای بالای آب موجب تحریک رنگ پارچه و پخش آن در تمام درام می شود.

▪︎کاربران بسیاری هستند که برای شستشوی لباس ها از بیشترین زمان در نظر گرفته شده در لباسشویی استفاده می کنند. غافل از اینکه این شستشوی زیاد به رنگ و الیاف پارچه آسیب می رساند.

▪︎استفاده بیش از حد از مواد شوینده از دیگر علت رنگ پس دادن لباس در لباسشویی است. برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها سعی کنید از مواد شوینده متنوع استفاده نکنید. بسیاری از محصولات دارای غلظت شیمیایی بسیاری هستند که سبب می شود تا رنگ لباس ها تغییر کند و یا با رنگ دیگر لباس ها قاطی شود.

روش های جلوگیری از قاطی شدن رنگ لباس در لباسشویی​


_ لباس ها را بر اساس رنگ جدا کنید، لباس های سفید، مشکی و رنگی را از هم جدا کنید. این جدا سازی سبب می شود تا شما بدون نگرانی از بابت رنگ پس دادن، لباس های خود را شستشو دهید و نتیجه بهتری را هم مشاهده کنید.

_ از تثبیت کننده ها برای حفظ رنگ و بافت لباس استفاده کنید. این مواد شیمیایی از پخش رنگ لباس ها جلوگیری می کنند و همچنین با تثبیت رنگ ها مانع از قاطی شدن رنگ لباس ها در لباسشویی می شوند.

_ شستشوی البسه با آب سرد مانع از قاطی شدن رنگ لباس ها می شود. شما می توانید با قرار دادن تنظیمات لباسشویی بر روی دمای پایین و چرخه آهسته می توانید از پخش رنگ لباس ها و قاطی شدن آنها با یکدیگر جلوگیری کنید. البته برای شستشوی لباس ها در دمای پایین سعی کنید از شوینده های مرغوب برای بالا بردن کیفیت شستشو استفاده کنید.


چگونه رنگ لباس و پارچه را برگردانیم؟​


_ لباس های هم رنگ لباس رنگ گرفته خود را چندین بار با هم شستشو دهید.

_ لباس های با لکه های کم و روشن را با روش دستی شستشو دهید.
رنگ برخی از لباس ها با یک بار شستشو باز نمی گردد. به طوری که لازم است چند بار آنها را شستشو دهید تا رنگ لباس شما باز شود و به رنگ اصلی خود برگردد.

_ استفاده از یک پاک کننده قوی از دیگر روش های بازگرداندن لباس رنگ گرفته است. این نوع از مواد پاک کننده می توانند در سریع ترین زمان لباس رنگ گرفته شده را پاک کنند. البته این نوع از مواد به دلیل خاصیت اسیدی بالایی که دارند ممکن است به لباس شما آسیب برسانند، حتماً قبل از استفاده گوشه کوچکی از لباس خود را تست کنید.
 
بالا