فرق بین تونر و تونیک چیست؟ کدام یک را خریداری نماییم؟

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
بررسی فرق بین تونیک و تونر

همه ما دوست داریم پوستی صاف و درخشان داشته باشیم. در دنیای امروز، روتین‌ پوستی به یکی از کارهای بدیهی روزانه مثل مسواک زدن و لباس پوشیدن تبدیل شده است.
اما پیش از اینکه روتین‌های مراقبتی پوست به عنوان بخشی جدا نشدنی وارد زندگی روزمره ما شوند را به یاد دارید؟

Screenshot   Chrome


پیش از این، مراقبت پوستی در استفاده از آب و صابون و شاید کمی مرطوب کننده و آبرسان خلاصه می‌شد. اما روند مراقبت از پوست در طی سالهای اخیر، با ارائه انواع محصولات جدید آرایشی بهداشتی رشد کرد و تبدیل به روتینی کامل و چند مرحله‌ای شد.

اینجا بود که تونرها و تونیک‌ها وارد صحنه شدند و به عنوان نخستین مراحل پیشرفته مراقبت از پوست در دنیا مورد استفاده قرار گرفتند. اما سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کند، تفاوت تونر و تونیک و مرز مبهم بین این دو محصول است.

فرق تونر با تونیک چیست؟

تونر و تونیک، دو محصول مراقبتی پوست هستند و فرمولاسیون بسیار سبکی دارند و استفاده از آنها، برای داشتن پوست سالم و صاف امری ضروری است. استفاده از تونر و تونیک، یکی از مراحل اصلی روتین مراقبتی پوستی را تشکیل می‌دهد.

اما فرق تونر و تونیک چیست؟ همان طور که شما هم ممکن است به تجربه دریافته باشید، تونرها چربی اضافی پوست را از بین می‌برند و سطح PH پوست را به تعادل می‌رسانند. اما تونیک‌ها با فرمولاسیون غنی خود، رطوبت پوست را حفظ کرده و سد دفاعی طبیعی آن را تقویت می‌نمایند.
Screenshot   Chrome


با این حال، امروزه تونرها به خاطر مزایای پاکسازی و متعادل کننده خود طرفداران بیشتری دارند. برای آشنایی با مزایای هرکدام و دانستن تفاوت تونر و تونیک، بهتر است با تعریف و کاربرد دقیق هر کدام آشنا شوید؛ به این ترتیب می‌توانید بهترین محصول را برای مراقبت از پوست خود انتخاب کنید.

تونر و تونیک را همه در صنعت زیبایی میشناسیم، حتی بسیاری از فعالین این صنعت، به خوبی تفاوت این دو محصول را نمیدانند و آن ها را یکسان میدانند، این درحالی است که گرچه تونر و تونیک عملکرد شبیه به یکدیگر دارند، اما دراای تفاوت های مهم و کاربردی نیز هستند که برای حرفه ای بودن، باید این تفاوت ها را بدانید. در ادامه این مقاله به مهمترین تفاوت های تونر و تونیک میپردازیم.

Screenshot   Chrome


تونر چیست؟

تونر ها یک مرحله تکمیلی در روتین مراقبت از پوست هستند. از تونر برای پاکسازی تکمیلی و تنظیم PH پوست استفاده میشود. بعد از طی کردن مراحل استفاده از میسلار وات، شیرپاک کن یا روغن های تمیز کننده آرایش در روتین پوست، باید از یک ماده شستشو استفاده کنید.

پس از شستشوی کامل صورت با ژل شستشو صورت، نوبت به تونر میرسد که باقی مانده های آرایشی را تمیز و PH پوست را تنظیم کند. همچنین تونر ها با پاکسازی تکمیلی، به بسته شدن منافذ پوست نیز کمک میکنند.

Screenshot   Chrome


تونیک چیست؟

تونیک ها یک مرحله تکمیلی روتین مراقبت از پوست هستند که به جای پاکسازی، به مرطوب کردن و آبرسانی میپردازند. تونیک ها نیز خاصیت تنظیم PH پوست دارند.

اغلب تونیک ها دارای ترکیبات مرطوب کننده مثل گلاب و هیالورونیک اسید هستند و کمک میکنند که پوست بعد از شستشو، به خوبی آبرسانی و هیدراته شود. تونیک ها میتوانند منافذ پوست را به صورت عمیق آبرسانی کنند. بعضی از تونیک ها، دارای ترکیباتی هستند که خاصیت تمیزکننده نیز دارند.

Screenshot   Chrome


تونر یا تونیک کدام یک را خریداری کنیم؟

بعد از این که متوجه مهمترین تفاوت های تونر و تونیک شده‌اید، طبیعتا این سوال برای شما ایجاد میشود که باید سراغ خرید کدام یو بروید؟ تونر یا تونیک؟ برای پاسخ به سوالتان ابتدا باید نوع پوستتان را بررسی کنید.

اگر پوست چربی دارید، بهتر است بعد از مراحل پاکسازی و شستشو صورت، از تونر استفاده کنید تا باقی مانده چربی های پوست را ازبین ببرد و منافذ پوست را نیز کوچک کند. اما اگر پوست خشک و حساسی دارید، تونیک محصول مناسب تری برای شماست چرا که کمک میکند آب ازدست رفته پوست شما، با تونیک جبران شود.

همچنین اگر ساکن مناطق شرجی و ساحلی هستید، تونر محصول مناسب تری برای شماست و بالعکس، اگر ساکن مناطق خشک هستید، بهتر است از تونیک استفاده کنید.
Screenshot   Chrome
 
بالا