غذا با گوشت خورشتی و برنج شام خوشمزه ۴ نفره ساده و سریع

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
غذا با گوشت خورشتی و برنج همراه با صیفی‌جات، هویج پلو را در مدلهای مختلفی و با مواد متنوعی تهیه می‌کنند. این مدل پخت مجلسی و مخصوص رستوران ها می باشد.

مواد لازم برای شام ۴ نفره
گوشت خرد شده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
زرشک۱۰۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری پر
نمک،زردچوبه،ادویه مخلوطبه میزان لازم
ادویه گوشت،تخم گشنیز و زیره ،دارچینبه میزان لازم
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
برنج۲ پیمانه
زعفران و گلاب و کرهبه میزان لازم

طرز تهیه غذا با گوشت خورشتی​



مرحله اول​

برای تهیه هویج پلو ابتدا باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید سپس آن را درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید در هنگام تفت دادن ادویه ها را به پیاز داغ اضافه کنید تا سبک شوند و عطر ادویه ها در آشپزخانه بلند شود.



مرحله دوم​

حالا تکه های گوشت خورشتی را به پیاز داغ اضافه کنید کمی ادویه و دارچین به آن اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کرده و به خوبی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.



مرحله سوم​

در پایان آب ولرم را به خورشت اضافه کنید و در ماهیتابه را ببندیم و اجازه دارید تا با حرارت ملایم برای حدوداً ۴ ساعت بپزد. هنگامی که احساس کردید لحظات پایانی پخت میباشد و چیزی در حدود ۹۰ درصد آن پخته شده نمک را اضافه کنید.



مرحله چهارم​

بعد از نمک نوبت به اضافه کردن زعفران و گلاب می رسد. در لحظات پایانی پخت هویج را به صورت جداگانه رنده کنید و همراه با مقدار کمی روغن سرخ کنید برای اینکه هویج ها نرم شوند می توانید نصف استکان آب به ماهی تابه اضافه کنید.



مرحله پنجم​

پس از اینکه هویج ها نرم شد آن را در یک طرف ماهیتابه جمع کنید سپس زرشک خشک شسته شده را همراه با مقداری شکر و کره مخلوط کنید و آن را درون ماهی تابه بریزید کمی که تفت خورد مواد با هویج ها مخلوط کنید.



مرحله ششم​

در پایان به این مواد نمک و زعفران حل شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۳ تا ۴ دقیقه بر روی ماهیتابه تفت بخورد، برنج سفید را درون دیس کشیده سپس گوشت را اضافه کنید، حالا با ترکیب هویج و زرشک پلو خود را تزیین کنید.نوش جان.
 
بالا