عوارض قرص دروسبلین نی نی سایت 🔴+ نحوه مصرف

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,926
پسندها
22,633
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

عوارض قرص دروسبلین نی نی سایت 🔴+ نحوه مصرف

دروسبلین (DROSBELIN) قرص پیشگیری کننده از بارداری می باشد. هر یک از ۲۱ عدد قرص زرد حاوی مقدار کمی از دو هورمون متفاوت زنانه با نامهای دروسپیرنون و اتینیل استرادیول می باشد. ۷ قرص سفید دارونما که هیچ گونه ماده مؤثره ای ندارند .قرص های پیشگیری که حاوی دو هورمون می باشند قرص های (ترکیبی) نامیده می شوند.

موارد مصرف دروسبلین

دروسبلین یک داروی جلوگیری از بارداری است که در درمان اختلال خلقی پیش از قاعدگی(PMDD) ،سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و آکنه وولگاریس متوسط موثر است.

مکانیسم اثر دروسبلین

مکانیسم اثر دروسبلا مهار ترشح گنادوتروپینهای هیپوفیزی، جلوگیری از تخمک گذاری، تغییر در ضخامت موکوس دهانه رحم و جلوگیری از نفوذ اسپرم و ایجاد آندومتر نامناسب برای لانه گزینی می باشد.

روش مصرف دروسبلین

هر بلیستر حاوی ۲۱ قرص زرد رنگ (حاوی هورمون) و ۷ قرص سفید رنگ دارونما (بدون هورمون) می باشد. که دو رنگ قرص متفاوت به ترتیب چیده شده اند. روزانه یک قرص را در صورت نیاز با مقداری آب میل کنید. می توانید دارو را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید.

قرص را هر روز در زمان مشخص مصرف کنید جهت پیکان روی بلیستر را دنیال کنید تا بسته تمام شود. برای ۲۱ روز اول، قرص های زرد رنگ روزی یک عدد و برای ۷ روز باقیمانده قرص های سفید رنگ روزی یک عدد مصرف شود و بعد از آن بسته بعدی را آغاز کنید.

عوارض جانبی، خطرات و ملاحظات قرص ضد بارداری

در حالی که قرص‌های ضد بارداری برای اکثر افراد بی خطر هستند، اما عوارض و خطراتی نیز به همراه دارند. واکنش همه افراد به هورمون‌های موجود در قرص‌های ضد بارداری متفاوت است. برخی از افراد دارای عوارض جانبی متفاوتی چون موارد زیر هستند:

_کاهش میل جنسی
_حالت تهوع
_سردرد
_لکه بینی یا خونریزی بین قاعدگی
_حساسیت و التهاب سینه
_گرفتگی شکم
_افزایش ترشحات واژن
_افزایش و کاهش وزن
_تغییر در خلق و خو
_ترشحات واژینال
_تاخیر در قاعدگی
_ضخیم شدن قرنیه چشم

سایر عوارض قرص‌های ضدبارداری

اگر این عوارض جانبی را دارید، احتمالاً پس از چند ماه استفاده از قرص بهبود می‌یابند. اگر آن‌ها بهبود نیافتند، باید با پزشک خود صحبت کنید. پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کنند که نوع دیگری از قرص‌های ضد بارداری را استفاده کنید.
 
بالا