علائم بارداری از روی ناف نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 68
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,815
پسندها
22,605
امتیازها
113
مدال ها
6
علائم بارداری از روی ناف نی نی سایت

ناف قسمت مهمی در بارداری است و در طول این دوران درگیر تغییراتی می‌شود. ناف به این دلیل مهم است که جای اتصال بند ناف است مسولیت رساندن مواد مغذی و اکسیژن را به جنین بر انجام می دهد و عناصر زائد را نیز از بدن جنین استخراج و معدوم می‌کند. هر چند نشانه های بارداری با مشاهده ناف از سه ماهه دوم به بعد رویت می شود ولی در بین مادران تفاوت دارد و امکان دارد از برخی دگرگونی به حاملگی خود آگاه شوند . در این مطلب سایت وطن وی درباره دگرگونی های ناف در ابتدای بارداری بیشتر توضیح می‌دهیم.

این مقاله را حتما بخوانید : نشانه های اولیه بارداری

دگرگونی در ناف در بارداری از نشانه های بارداری و جنسیت جنین​

نشانه های بارداری در مادران متفاوت بوده و می‌تواند بستگی به خصوصیت های فیزیکی فرد داری تفاوت باشد. پس همه‌ی افراد الزاماً نشانه های بارداری از روی ظاهر ناف را تجربه نمی‌کنند. و بسیار کم پیش می‌آید که تشخیص بارداری از روی دگرگونی های ناف انجام شود چون بیشتر این دگرگونی اکثرا در سه ماهه دوم بارداری ایجاد می‌ شود . راهکارهای تشخیص بارداری در روزهای اول به شکل سنتی یا از روی نشانه های بارداری دیگری مثل لكه بيني، درد سینه، تهوع،عقب افتادن پریود و ... صورت می گیرد. اینکه نشانه های بارداری از چه زمانی آغاز مي‌شود در هر فردی تفاوت دارد . خیلی کم پیش می آید نشانه های بارداری در هفته اولیه پس از لقاح سریع تشخیص داده شود . به هر صورت برخی زنان نشانه های حاملگی پس از پریود را مشاهده می کنند . نشانه های بارداری بعد از چند روز ظاهر می‌شود؟ اکثر این نشانه ها از هفته ششم بارداری و هفته هفتم و پس از آن آشکار می‌شوند و شدت پیدا می کنند . نمایان شدن نشانه های بارداری از روی ناف هر چند دیر وقت است و مدتی است که مادر از بارداری خود آگاه شده است، ولی خوب است در مورد اینها شناخت پیدا کنید تا بدانید چه دگرگونی هایی معمولی است و چه دگرگونی هایی غیر طبیعی ست.

بیرون زده گی ناف در بارداری​

یکی از شاخص ترین نشانه های بارداری از روی ناف که در اکثر زنان قابل مشاهده است ، بیرون زدن ناف است. این امر یک امر بسیار شایع و طبیعی ست و به علت بزرگ شدن جنین در شکم مادر پدید آمده است . بعد از زایمان و خالی شدن رحم، ناف شما به شکل عادی خود برمی‌گردد. در صورتی که بیرون زده گی ناف می‌تواند عادی باشد، ولی بایستی مواظب باشید آن را با فتق ناف اشتباه گرفته نشود.
بیرون زدن ناف در بارداری با فتق ناف کاملا متفاوت است . فتق چیست؟ فتق ناف هنگامی رخ می دهد که قسمتی از روده شما از راه سوراخ ماهیچه‌های شکم کنار ناف (ناف) برآمده می‌شود. آشکار شدن نشانه های فتق ناف در بارداری در حدود 0.08 درصد از بارداری‌ها، صورت می گیرد . در بزرگسالان، عللی که می‌توانند در بروز فتق ناف موثر باشند عبارتند از: وزن اضافه یا چاقی. زور زدن موقع بلند کردن یا جابجایی اشیاء سنگین که بایستی از انجام آنها در بارداری دوری کنید .

درمان بی نظمی قاعدگی و باز شدن قاعدگی با طب سنتی دکتر خیراندیش

درد ناحیه ناف در اوایل بارداری نشانه چیست؟​

درد اطراف ناف علامت بارداری است یا خیر؟ اگر درگیر بیرون زدگی ناف هستید کاوش کنید و که آیا دردناک است یا خیر. درد ناف می‌تواند علامت فتق باشد. همین طور یکی دیگر از تفاوت های مهم نشانه های بارداری از روی ناف با فتق شکمی این می باشد، که در شرایط طبیعی اگر بر روی ناف را فشار دهید کاملا صاف می‌شود اما فتق ناف سطح سفتی دارد و صاف نمی‌شود.

صاف شدن ناحیه ناف در بارداری​

یکی دیگر از نشانه های بارداری از روی ناف، صاف شدن این ناحیه ست. معمولا ، ناف کمی فرو رفتگی دارد، ولی بارداری می‌تواند آن را کاملا صاف کند. این اتفاق نیز به سبب بزرگ شدن جنین و در نهایت با کشیده گی پوست شکم رخ می‌دهد. این حالت معمولی نیز بعد از بارداری از بین می‌رود.

خارش ناحیه ناف در بارداری​

خارش اطراف ناف از نشانه های بارداری است؟ یکی دیگر از دگرگونی ها و نشانه های بارداری از روی ناف، احساس خارش می باشد . به طور کلی عارضه خارش در بارداری علی الخصوص در قسمت شکمی رایج است و به سبب کشیده گی پوست ایجاد می شود . داشتن اندکی خارش معمولی است ولی اگر برای شما آزاردهنده شده است با آبرسانی این خارش را می توان کم کرد . برای آبرسانی به این قسمت از آب و صابون یا لوسیون های مناسب استفاده کنید. همین طور انواع کرم های هیدروکورتیزون یا آنتی هیستامین نیز جهت بر طرف شدن این معضل تجویز می‌شود. نکته‌ی قابل توجه این است که این خارش نبایستی با نشانه های دیگری همراه باشد. به طور مثال ايجاد کهیر یا پوسته پوسته شدن پوست در این قسمت یک نشانه هشدار است که باید توسط پزشک مورد ارزیابی بیشتری قرار بگیرد.

درد ناحیه ناف در بارداری​

گاهی برخی افراد از درد ناف به عنوان نشانه های اولیه بارداری از روی ناف یاد می‌کنند. ممکن است این احساس در طول بارداری و ما‌ه‌های بعد ایجاد شود.. درد نیز اکثرا به علت کشیده گی پوست است و هم می‌تواند به سبب مشکلات عضلات باشد. در برخی زنان که جنین درشت تری دارند، درد و خارش ناف می‌تواند شدت بیشتری داشته باشد. اگر نشانه های درد ناف در بارداری غیر قابل تحمل است یا حالت تیر کشیدن در این قسمت می‌کنید باید این مسئله را کاملا اهميت دهید و برای بررسی‌های بیشتر و مطمئن شدن از سلامت و شرایط جنین به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات ناحیه ناف در بارداری​

در مواقعی که بروز بعضی نشانه های بارداری از روی ناف عادی ست. ولی بعضی مشکلات نیز امکان دارد در مورد آن ایجاد شوده که باید هوشیار باشید با آنها مقابله کرد. برخی از متداول ترین مشکلات ناف در بارداری عبارتند از:
  • اصطکاک. امکان پذیر است بیرون زده شدن ناف در بارداری باعث به اصطکاک و مشکل خارش شود. در این مواقع سعی کنید از یک کاور یا پوشش مناسب برای نافتان استفاده کنید که این اصطکاک را کاهش دهید.
  • کشش در بخش رباط‌های نافی. در درون شکم، رباط‌های مختلفی به حلقه ناف (یعنی ناف) اتصال دارند و در امتداد جداره جلویی شکم شما گسترش یافته اند . با بیرون زده گی ناف، این رباط‌ها کشیده. شده که ‌می‌توانند باعث به ناراحتی شود. اما با گذشت زمان، رباط‌ها با این دگرگونی ها سازگار شده و درد متوقف می شود.
  • خشکی و سفتی پوست در دور ناف. هورمون‌های بارداری و کشیدگی پوست همراه با بیرون زدن ناف از نشانه های بارداری از روی ناف، ممکن است سبب بروز خشکی و حتی سفت شدن در این ناحیه شود که امکان دارد دردناک باشد و باید با کرم‌های مرطوب کننده التیام یابند.

پیرسینگ قسمت ناف و بارداری​

به علت اینکه تشخیص بارداری از روی ظاهر ناف انجام می‌شود، این سوال مطرح می شود که آیا پیرسینگ می‌تواند در دوران بارداری مشکل ایجاد کند؟ اکثر افراد پیش از بارداری ناف خود را سوراخ می‌کنند. نظر متخصصان در مورد پیرسینگ ناف در دوران بارداری کاملا تفاوت دارد . بسیاری از پزشکان تجویز می کنند که پیرسینگ در دوران بارداری باید برداشته شود چون می‌تواند این قسمت را حساس و شدت نشانه های بارداری از روی ناف را زیاد کند. همین طور بعضی اشخاص نگران هستند که کشید شدن پوست در این قسمت می‌تواند باعث پاره شدن آن شود. برای پیشگیری از بروز این اتفاق بهتر است پیرسینگ را خارج کنیدو به جای آن از حلقه‌ ای از جنس سیلیکون استفاده کنید و پس از زایمان دوباره از پرسینگ خود استفاده کنید.

نشانه های بارداری پسر از روی ناف مادر
اکثرا مادران می‌خواهند آگاه شوند ناف و شکل شکم در بارداری دختر و پسر به چه صورت اشت و از روی ظاهر ناف در بارداری پسر و دختر، نسبت به تشخیص جنسیت جنین اقدام می‌کنند. حقیقتا تشخیص جنسیت و دختر و پسر بودن جنین از روی شکم یا دیگر نشانه های ظاهری مانند تشخیص بارداری از روی زبان مادر ، تشخیص بارداری از روی ویار، تشخیص بارداری از ضربان قلب جنین ، تهوع بارداری و ... همه اینها روشهای نسبی و غیر قابل استناد هستند که نباید بیش از اندازه به آنها اطمينان کرد زیرا درصد اشتباه در آنها نیز بسیار زیاد است.

ظاهر ناف زن باردار پسر​

درباره نشانه های بارداری از روی ناف یک شایعه وجود دارد که، چنانچه یک خط سیاه از زیر شکم آغاز شود، و تا قفسه سینه ادامه داشته باشد ، از نشانه های بارداری پسر است. ولی این امر از نظر علمی صحت ندارد.

ظاهر ناف زن باردار دختر​

یکی از باورهای مردم در مورد نشانه های بارداری از روی ناف می‌گوید که اگر یک خط سیاه از زیر شکم شروع شود، از روی ناف گذر کند و تا اواسط شکم برود از نشانه های بارداری دختر است. درحالی که برخی آن را از رایج ترین نشانه های بارداری پسر است اما صحت علمی ندارد. آشکار شدن این خط سیاه در بارداری عادی است ولی طول آن به جنسیت بی ربط است و در فل الواقع نشات گرفته از خصوصیات فیزیکی فرد است. بهترین و قابل اطمینان ترین راه برای آگاهی از جنسیت جنین، سونوگرافی است که در هفته‌١٨ تا ٢٠ بارداری زمان مناسبی برای انجام است
 
بالا