طرز درست کردن چند دسر ساده برای شب چله

  • نویسنده موضوع سویل
  • تاریخ شروع
سویل

سویل

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
17/11/23
نوشته‌ها
137
پسندها
169
امتیازها
43
مدال ها
7
جنسیت
خانم👩
    3

درست کردن دسر و شیرینی شب یلدا هم یک سرگرمی جذاب است و هم می‌تواند به چیدمان سفره یلدا رنگ و جلوه زیبا و تازه‌ای بدهد.

یکی از مهم‌ترین نکات برای درست کردن دسر شب یلدا این است که خوراکی‌‌هایی را تهیه کنید که علاوه بر طعم لذیذ، زمان کمی بگیرند.

شکلات قالبی انار؛ یکی از راحت‌ترین انواع دسر شب یلدا

    1



شکلات قالبی شب یلدا را به راحتی در منزل با کمترین مواد به عنوان دسر شب یلدا تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شکلات قالبی انار

- شکلات تخته‌ای تلخ آب شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
- روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
- انار: ۱ عدد بزرگ
- رزماری تازه: ۲ شاخه برای تزئین

مراحل درست کردن شکلات قالبی انار

درست کردن این دسر یلدایی کار بسیار راحتی است و جزو دسرهای ساده و کم‌هزینه شب یلدا حساب می‌شود. برای تهیه دسر یلدایی انار، کافی است به صورت لایه لایه انار و شکلات ذوب شده را در قالب بریزید.

این دسر خوشمزه و ساده برای یلدا، فقط به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد که خودش را در یخچال بگیرد و بعد از آن می‌توانید سرو کنید. البته یک روش عالی این است که برای تهیه شکلات قالبی انار، از قالب‌های یک نفره استفاده کنید.

مرحله اول؛ کف قالب‌ها را شکلات ذوب شده بریزید

طرز تهیه شکلات مغزدار ساده است و می‌توان آن را با انواع میوه‌های خشک و آجیل درست کرد. اما برای درست کردن یکی از انواع دسر شکلاتی شب یلدا که اتفاقا ساده هم هست به قالب‌‌های کوچک کاپ کیک نیاز دارید. قالب‌های مناسب سلیقه خودتان را آماده کنید و کنار بگذارید

سپس انار را دانه کنید. داخل هر یک از قالب‌های کوچک کاپ کیک کاغذ کاپ کیک قرار دهید و ۲ قاشق چای‌خوری شکلات ذوب شده در هر کدام بریزید. سپس روی هر کدام از قالب‌ها یک قاشق غذاخوری دانه انار بریزید.

مرحله دوم؛ قالب‌ها را در یخچال بگذارید

بعد از اینکه انارها را روی شکلات‌های ذوب شده ریختید، یک لایه دیگر از شکلات ذوب شده، روی انارها بریزید تا زیباتر شوند. به مدت حدود ۱۵ دقیقه قالب را در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. سپس هر کدام از شکلات‌ها را از قالب خارج کنید و داخل یک بشقاب بچینید.

با قرار دادن شاخه‌های رزماری در کنار ظرف آن را تزئین کنید. شما می‌‌توانید این شکلات‌های یلدایی ساده و خوشمزه را تا ۳ روز در یخچال نگه دارید.

ژله در پوست هندوانه؛ از انواع دسر آسون و کم هزینه شب یلدا

    2


ژله در پوست هندوانه یک ایده جالب دسر یلدایی است.

مواد لازم برای دسر ژله در پوست هندوانه

- هندوانه با پوست: نصف یک عدد
- ژله هندوانه: ۲ بسته
- آب گرم: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
- آب سرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل طرز تهیه دسر ژله ساده در پوست هندوانه

دسر یلدایی در پوست هندوانه هم یکی از ساده‌‌ترین و کم‌هزینه‌ترین دسرهای یلدایی است. کافی است داخل پوست هندوانه را خالی و بعد با ژله پر کنید. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که یک ژله درست کنید. حتما هم لازم نیست ژله‌تان طعم هندوانه داشته باشد. همین که رنگ آن قرمز باشد، کافی است.

با چند رنگ خوراکی هم می‌‌توانید این دسر یخچالی برای شب یلدا را درست کنید. برای تزیین روی ژله، استفاده از شکلات چیپسی به جای هسته‌های انار هم می‌تواند ظاهر دسر یلدایی‌تان را زیباتر کند.

مرحله اول؛ هندوانه‌ها را با قاشق اسکوپ خارج کنید

در مرحله اول برای درست کردن این دسر ساده و شیک شب یلدا، باید داخل یک هندوانه را که از عرض نصف شده است، با یک قاشق خالی کنید. بهتر است برای این کار از قاشق اسکوپ بستنی استفاده کنید. اسکوپ‌های هندوانه را در یک ظرف جداگانه قرار دهید و روی سفره یلدا بچینید. زمانی که یک لایه هندوانه روی پوست باقی ماند، آن را به کمک قاشق کمی صاف کنید

مرحله دوم؛ ژله‌ها را در آب حل کنید

در این مرحله از طرز تهیه ژله ساده شب یلدا، باید هندوانه را آماده کنید. برای این کار دو بسته ژله هندوانه یا هر ژله قرمز رنگی را با دو لیوان آب جوش ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

برای این که ژله بهتر در آب حل شود، بهتر است آن را روی بخار کتری قرار دهید و مدام هم بزنید. سپس ۱ لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. این ژله باید نسبت به ژله‌های عادی کمی سفت‌‌تر باشد برای همین آب سرد کمتری به آن اضافه کنید.

مرحله سوم؛ ژله را به هندوانه اضافه کنید

بعد از آماده شدن ژله، آن را داخل پوست هندوانه بریزید و هندوانه را طوری که هیچ تکانی نخورد و جای ثابتی داشته باشد، داخل یخچال قرار دهید.

بعد از ۵ ساعت هندوانه را خارج کنید و با یک چاقوی تیز آن را برش دهید. برش‌های هندوانه را در یک ظرف مناسب سرو کنید. می‌‌توانید روی این دسر ژله قرمز یلدایی کمی کنجد سیاه یا سیاه دانه بپاشید یا با شکلات‌های ریز اشکی آن را تزئین کنید.

تارت شکلات اناری



«تارت شکلات اناری» یک تارت خوشمزه و پاییزی با میوه انار و از دسرهای با انار با شب یلدا است.

مواد لازم برای تهیه تارت شکلاتی انار

- بیسکویت ساقه طلایی: ۱۹۰ گرم
- کره ذوب شده: ۹۰ گرم
- شکلات تخته‌ای: ۲۰۰ گرم
- خامه: ۱۵۰ گرم
- دانه انار: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌‌دار

مراحل طرز تهیه تارت شکلاتی انار

«تارت شکلاتی انار» یک دسر جذاب و عالی برای شب یلدا است که اتفاقا برای تهیه آن اصلا لازم نیست هزینه زیادی بکنید. کافی است مواد را به صورت لایه‌ لایه در قالب بچینید و بعد از هر مرحله، قالب را در یخچال بگذارید.

یک خبر خوب دیگر این است که خمیر تارت را به صورت آماده می‌توانید در فروشگا‌ه‌ها خریداری کنید. اما درست کردن لایه بیسکویتی زیر تارت، اصلا سخت نیست. در کل زمان آماده سازی تارت انار یلدا بسیار کوتاه است، فقط باید صبر کنید تا مواد خودشان را در یخچال بگیرند.

مرحله اول: بیسکویت‌های پودر شده را در قالب بریزید

انواع تارت و پای جزو شیرینی‌های خوشمزه و مناسب فصل محسوب می‌شوند چون می‌توانید با میوه های فصل شیرینی های تارت خوشمزه و مقوی درست کنید. برای درست کردن یکی از انواع تارت خوشمزه به عنوان دسر و شیرینی شب یلدا ابتدا باید بیسکویت‌های ساقه طلایی را در میکسر بریزید.

وقتی بیسکویت‌ها پودر و یکدست شد آن‌ها را با کره ذوب شده خوب مخلوط کنید تا مثل یک خمیر یکدست شوند. سپس یک قالب تارت کوچک را کمی چرب کرده و بیسکویت را روی آن پهن کنید. بهتر است از دو یا چند قالب کوچک برای درست کردن این تارت استفاده کنید. قالب‌ها را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند.

مرحله دوم: شکلات را روی دسرها بریزید

در این مرحله باید مقداری آب داخل قابلمه بریزید تا به جوش بیاید. سپس شکلات‌ها را خرد کنید و داخل یک کاسه پیرکس روی آب جوش قرار دهید تا ذوب شوند. خامه را به شکلات اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و کاملا به هم بزنید. صبر کنید تا دمای شکلات و خامه به دمای محیط برسد.

مواد را روی تارت پخش کنید و سپس دانه‌های انار را روی شکلات بریزید. تارت را به مدت حدود ۳ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.نوش جان
 
بالا