طرز تهیه کیک چای خیس کاکائویی و خانگی در فر

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
یک عصرانه جذاب و بسیار خوشمزه،دستور پخت کیکی با بافت ترد و پوک، می توانید آن را درون ماهیتابه معمولی یا دوطرفه و یا قابلمه و فر تهیه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغچهار عدد
آرد سفید قنادییک و سه چهارم لیوان
شکریک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
چای پررنگ سرد شدهنصف لیوان
پودر کاکائودو قاشق غذاخوری
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک چای​



مرحله ۱​

یک ساعت قبل از شروع آشپزی مواد را درون محیط قرار داده تا همدما شوند با محیط اطراف. فر را نیز یک ربع زودتر روشن کنید و دمای آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پیش گرم شود.



مرحله ۲​

قالب مورد نظر خود را با روغن جدا کننده چرب کنید، بعد از انجام این کارها آرد را با بیکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و پس از اینکه آنها یکدست شدند برای سه مرحله آرد را الک کنید.



مرحله ۳​

در یک کاسه جداگانه تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید مواد را با دور تند همزن مخلوط کنید تا جایی که حجم آن دوبرابر شود و رنگ مواد به حالت کرم رنگ در آید و تخم مرغ شما حالت کشدار به خود بگیرد.



مرحله ۴​

در مرحله بعد روغن و چای را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید، حالا نوبت به اضافه کردن مخلوط آرد الک شده در سه مرحله به مایه کیک می‌رسد.



مرحله ۵​

مایه کیک را با لیسک آرام و در یک جهت به صورت دورانی هم بزنید این کار برای جلوگیری از خوابیدن پف کیک می‌باشد. مایه را درون قالب ریخته و درون فر قرار دهید برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد. بعد از پخت با سس شکلاتی تزیین میکنیم...../
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا