طرز تهیه کیک پسته خوشمزه ۴ نفره خانگی با ماست

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
کیک پسته خوشمزه با دستور پخت کامل مناسب برای افراد تازه کار و کسانی که تجربه کافی برای پخت کیک های خانگی ندارند. برای انواع مراسم ها و مهمانی های ویژه میتوانید از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۳۰ گرم
پوست پرتقال رنده شدهنصف تا یک قاشق چای خوری
کره ذوب شده و خنک شده۸۰ گرم
ماست چکیده یاسفتیک قاشق غذاخوری
پودر پسته۱۳۰ گرم
آرد قنادی۱۲۰ گرم
بکینگ پودر۱/۵ قاشق چای خوری
نمک¼ قاشق چای خوری
شیر۱۲۰ میلی لیتر
پسته خرد شدهیک تا دو مشت
شکلات شیری خرد شده۱۳۰ گرم

طرز تهیه کیک پسته​



مرحله اول​

کاسه ای را آماده کرده تخم مرغ را درون آن شکسته سپس شکر و رنده پوست پرتقال را به آن اضافه کنید، این مواد را با همزن برقی برای مدت زمان ۳ الی ۴ دقیقه هم بزنید تا حجم آن دو برابر و پف دار شود.


مرحله دوم​

کره را به مایه کیک اضافه کنید پس از مخلوط کردن مواد ماست را هم به مواد اضافه نمایید و مخلوط کنید، آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده و آن را سه بار الک کنید، آرد را با نمک و پودر پسته مخلوط کنید.


مرحله سوم​

مقداری از آرد را به مایع اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شود، پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن مقداری شیر به مایع کیک میرسد، اضافه کردن شیر و آرد را در دو یا سه مرحله انجام دهید.


مرحله چهارم​

پس از اینکه آرد و شیر تمام شدند شکلات شیری خرد شده را همراه با پسته خرد شده به مایه کیک اضافه کنید و با هم به خوبی مخلوط نمایید حالا نوبت به چرب کردن قالب با روغن جدا کننده میرسد.


مرحله پنجم​

پس از اینکه کف و دیواره های قالب را چرب کردید مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را درون فر گازی که از قبل آن را پیش گرم کرده بودید قرار دهید دمای فر را بر روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.


مرحله ششم​

مدت زمان مورد نیاز برای پخت این کیک جذاب و خوشمزه تقریباً ۳۰ دقیقه می باشد پخت کیک را به وسیله خلال دندان چک کنید اگر احساس کردید که کیک شما در حال سوختن است دمای آن را ۱۰ درجه کم کنید.
 
بالا