طرز تهیه کیک قابلمه ای بدون شیر کاکائویی بدون فر ساده

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
کیک قابلمه‌ای بدون شیر و شکلاتی را بدون فر و بر روی اجاق گاز معمولی خانگی تهیه کنید و برای صبحانه یا عصرانه در کنار چای و قهوه و شیر و آب میوه‌های طبیعی نوش جان نمایید.

عصرانه ۴ نفره
تخم مرغ۴عدد
ابیک لیوان
ارد۳لیوان
شکریک ونیم لیوان
روغن۲/۳لیوان
گلابنصف لیوان
پودرکاکائودوقاشق
وانیلیک قاشق مرباخوری
بکینگ پودریک ونیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک قابلمه ای بدون شیر​



مرحله اول​

برای پخت این کیک لذیذ و خوش طعم اولین کاری که میکنید مخلوط کردن تخم مرغ وانیل و شکر می باشد این مواد را به وسیله همزن برقی برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه هم بزنید تا یکدست شوند.



مرحله دوم​

پس از اینکه مایه شما کرم رنگ و کشدار شد به آن آب و گلاب را اضافه کنید و پس از مخلوط کردن مواد روغن را به آنها اضافه کرده و برای یک الی ۲ دقیقه با همزن مایه کیک را مخلوط کنید.



مرحله سوم​

یکی از نکات مهم برای پخت کیک پف دار و خوشمزه خانگی الک کردن آرد و بیکینگ پودر و کاکائو می باشد. آرد را با بیکینگ پودر و کاکائو مخلوط کنید و برای ۳ مرحله آرد را الک کنید تا هواگیری و یکدست شود.



مرحله چهارم​

آرد را در دو الی سه مرحله به مایع اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر لطیف و نرم داشته باشید که نه زیاد سفت باشد و نه زیاد چسبنده. مایه را برای ۱۵ دقیقه استراحت دهید تا آماده برای پخت شود.



مرحله پنجم​

در این فاصله زمانی که دارید قابلمه مناسبی را برای پخت کیک انتخاب کنید. کف و دیواره های ظرف را با روغن جدا کننده مخصوص چرب کنید. حالا زمان آن رسیده که مایه را درون قالب خالی کنید.



مرحله ششم​

اجاق گاز را روشن کنید و شعله پخش کن را بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید، برای مدت زمان ۶۰ دقیقه. حتما با دم کنی درب قابلمه را بپوشانید.



مرحله هفتم​

در طول مدت پخت در قابلمه را باز نکنید بعد از گذشت یک ساعت با خلال چوبی چک کنید اگر مواد به خلال چسبید یعنی هنوز کامل پخته نشده، بعد از پخت با شکلات های رنگی و یا خلال بادام و پسته کیک را تزیین کنید. نوش جان.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا