طرز تهیه کیک فنجانی یک دقیقه ای

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه کیک فنجانی یک دقیقه ای خوشمزه خانگی یک نفره. این موارد ذکر شده برای یک نفر می باشد اگر می خواهید برای تعداد بیشتری که تهیه کنیم باید به حد نصاب مواد را اضافه نمایید.

مواد لازم برای تهیه کیک فنجونی
آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱/۲ قاشق چایخوری
شیر۳ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک فنجانی یک دقیقه ای​



مرحله اول​

برای تهیه کیک یک دقیقه ای نیازی به استفاده از همزن برقی ندارید و براحتی میتوانید مایه کیک آماده نمایید. آرد را همراه با شکر درون کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید سپس پودر کاکائو را به آن اضافه نمایید.



مرحله دوم​

پس از اینکه مواد مخلوط شدند نوبت به اضافه کردن وانیل و بیکینگ پودر می‌رسد. سعی کنید برای مخلوط کردن مواد از یک قاشق خشک و تمیز استفاده کنید. حالا می‌توانید مایعات را به مواد خشک اضافه کنید.



مرحله سوم​

به ترتیب تخم مرغ و بعد از آن شیر و روغن را اضافه نمایید. مواد را دوباره با قاشق بخوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند. فنجان های مخصوص پخت کیک فنجانی را آماده کنید و ۲/۳ ظرف را با مایه کیک پر کنید.



مرحله چهارم​

فنجان های خود را دقیقا در مرکز سینی فر قرار دهید و سینی را هم در طبقه وسط فر گاز بگذارید. اگه این موارد را رعایت نکنید و فنجان ها وسط نباشند، کیک در هنگام پخت بصورت کج پف دار خواهد شد.



مرحله پنجم​

یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت کیک فنجانی این است که آن را به صورت تکی تکی بپزید. چون باید فنجان را در مرکز فر قرار دهید، تا بصورت یکنواخت و یکدست بعد از پخت پف کند.







مرحله ششم​

فر گاز را در حالت پخت عادی قرار دهید و اجازه دهید تا کیک برای یک دقیقه (۶۰ ثانیه ) درون فر گاز بماند و مغز پخت شود. مدت زمان مورد نیاز برای تهیه کیک از ابتدا تا انتهای آشپزی فقط سه دقیقه می باشد.
 
بالا