طرز تهیه کیک زردآلو بدون فر

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
کیک زردآلو بدون استفاده از فر و همزن یک کیک ماهیتابه ای بسیار خوشمزه و جذاب، به جرأت می‌توان گفت که این کیک از کیک هویج و کیک سیب هم خوشمزه تر میباشد.


مواد لازم
زردآلونیم کیلو
ارد قنادی یا گندمدو‌ لیوان
ماست یا شیرنصف لیوان
کره یا روغن مایعنصف لیوان
تخم‌ مرغ۴ عدد
شکریک لیوان
وانیلنصف ق چ
بیکینگ‌ پودریک ق چ
پودر نارگیلدر صورت تمایل سه قاشق غ

طرز تهیه کیک زردآلو بدون فر​



مرحله اول​

تخم مرغ ها را شکسته سپس به آن وانیل را اضافه کنید و مواد را با همزن دستی یا قاشق مخلوط کنید برای ۴ الی ۵ دقیقه مایع را هم بزنید. سپس شکر و بعد از آن روغن و ماست و پودر نارگیل را به مایه کیک اضافه کنید.



مرحله دوم​

زمانی که مواد را اضافه کنید جدا جدا مایه را هم بزنید، سپس مواد بعدی را به آن اضافه کنید. پس از اینکه آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کردید آن را برای سه مرحله الک کنید و در چند نوبت آن را به مایه کیک اضافه کنید.



مرحله سوم​

زمانی که آرد را اضافه می کنید باید آن را در یک جهت و به صورت دورانی مخلوط کنید. برای پخت این کیک قابلمه ای باید ظرف را با قطر حدود ۲۵ الی ۳۰ سانتیمتر انتخاب کنید و کف آن را بخوبی چرب کنید.



مرحله چهارم​

شعله پخش کن را روی گاز قرار دهید و صبر کنید تا داغ شود، مایه را درون قابلمه بریزید و برش های میوه زردآلو را به آرد آغشته کرده و روی مایه کیک بگذارید حالا روی تابه را با دم کنی بپوشانید. با حرارت متوسط تقریباً به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا پخته شود.



مرحله پنجم​

اگر شعله پخش کن ندارید حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کیک برای ۶۰ دقیقه روی اجاق گاز بماند تا کاملا پخته شود. حالا با خلال دندان میزان پخت کیک را چک کنید اگر به خلال چسبید یعنی به مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد.
 
بالا