طرز تهیه کیک باقلوا شربتی یزدی خوشمزه و مجلسی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
کیک باقلوا یکی از محبوب ترین کیک های بازاری با طعم فوق العاده خوشمزه، پخت کیک زعفرانی با بافت نرم و شیرینی متعادل به طور کامل در زیر این متن بیان شده است. توی هوای سرد خوردن چای داغ و تازه دم در کنار یه کیک خونگی لذت بخش خواهد بود.

مواد لازم برای یک سینی ۲۰*۳۰
روغن مایع۱۰۰گرم
تخم مرغچهار عدد
پودر قند۲۰۰ گرم( الک شده)
آرد۳۷۰ گرم
بیکینگ پودریک ق چ
زعفران دم کردهدوقاشق غذاخوری
پودر هلنصف ق چ
مواد رومال
تخم مرغیک عدد
شکریک ق م
زعفران دم کردهیک ق چ
مواد لازم برای شربت
گلابیک ق غ
شکر۲۰۰ گرم
آبیک و‌نیم پ
آبلیموچند قطره

طرز تهیه کیک باقلوا​



مرحله اول​

اولین کاری که می کنی آماده سازی شربت مخصوص کیک میباشد برای این کار آب و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از گذشت دو دقیقه از جوشیدن مواد آبلیمو را اضافه کنید.



مرحله دوم​

کمی مواد را با هم مخلوط کنید سپس از روی حرارت بردارید حالا زمان آن رسیده که گلاب را به شربت اضافه کنید مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس در جای مناسب قرار دهید تا شربت خنک شود.



مرحله سوم​

کره را ذوب کنید و اجازه دهید تا خنک شود پس از این که خنک شد همراه با روغن و پودر قند مخلوط کنید، پس از یکدست شدن مایه تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و به این مایع اضافه کنید.



مرحله چهارم​

به وسیله همزن دستی مواد را هم بزنید سپس پس رو همراه با زعفران به این مواد اضافه کنید. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای دو الی سه مرحله آن را الک کنید، آرد الک شده را در چند مرحله به مایه اضافه کنید.



مرحله پنجم​

خمیر را به خوبی با دست ورز دهید تا حالتی لطیف پیدا کند به صورتی که به دستان شما نچسبد. قالب خود را با روغن جدا کننده مخصوص پخت کیک چرب کنید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید.



مرحله ششم​

سطح مایع را صاف کنید و روی آنرا آرد پاشی کنید، به وسیله چاقو چند خط نیمه عمیق افقی و عمودی بر روی کیک ایجاد کنید. این خط ها که بر روی خمیر ایجاد می‌کنید برای جدا کردن کیک بعد از پخت به شما کمک می‌کند.



مرحله هفتم​

مواد رومال را که شامل تخم مرغ شکر و زعفران می‌شود با هم مخلوط کرده و بر روی کیک خوشمزه رومال نمایید، فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید و قالب را برای ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید.



مرحله هشتم​

بعد از گذشت این زمان و هنگامی که روی کیک طلایی شد، آن را از درون فر خارج کرده سپس کیک را برش بزنید، بعد از برش زدن نوبت به ریختن شربت بر روی کیک می شود.



مرحله نهم​

کیک را کنار گذاشته برای مدت زمان یک ساعت در دمای محیط، پس از خنک شدن برای دو ساعت کیک را درون یخچال قرار دهید تا شربت جذب بافت کیک شود. اکنون میتوانید آن را از قالب (سینی) جدا نمایید.
 

موضوعات مشابه

بالا