طرز تهیه کیک اسفنجی بدون روغن

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
کیک اسفنجی بدون روغن مناسب برای خامه کشی با بافتی مانند پنبه و بدون استفاده از حتی یک قطره روغن. یکی از نکات خامه کشی کیک این است که قبل از خامه کشی با مقداری شیر یا آبمیوه کیک را مرطوب کنید با این کار کیک رطوبت خامه را نمی‌گیرد و شکیل تر خواهد شد.

مواد لازم برای قالب ۱۳
تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید قنادی۱۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
وانیل۱/۸ ق چ
بکینگ پودر۱/۲ ق چ
آب جوش۲ ق غ

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون روغن​

مرحله اول​

برای شروع به سراغ فرگاز رفته و دمای آن را بر روی ۱۵۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا پیش گرم شود. کاسه بزرگی را بر روی میز کار گذاشته و آرد را با بیکینگ پودر درون کاسه مخلوط کنید و برای ۳ مرحله آن را الک کنید.

مرحله دوم​

کف قالب مورد نظر خود را با کاغذ روغنی بپوشانید برای پخت این کیک نباید دیواره های قالب چرب شوند. درون یک ظرف تمیز و کاملا خشک سفیده تخم مرغ را بریزید سپس با همزن برقی آن را بزنید تا از حالت لختی خارج شود.

مرحله سوم​

وقتی که در حال هم زدن سفیده هستید یک قاشق غذاخوری شکر را بصورت بارشی به سفیده تخم مرغ اضافه نمایید. میزان هم زدن سفیده باید در حدی باشد که وقتی کاسه را برعکس کردید سفیده بیرون نریزد.

مرحله چهارم​

ظرف سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار دهید. زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید سپس آنها را برای ۵ دقیقه هم بزنید. حالا نوبت به اضافه کردن دو قاشق غذاخوری آبجوش میباشد.

مرحله پنجم​

آب جوش را هم باید آرام آرام اضافه کنید و مرتب مواد را هم بزنید تا از پخته شدن زرده‌های تخم‌مرغ جلوگیری کنید. ظرف خود را با لیسک دورگیری نمایید با این کار کیک خانگی خوشمزه بعد از پخت بوی تخم مرغ نخواهد داد.

مرحله ششم​

حالا باید آرد و بعد از آن سفیده تخم مرغ را آرام و به صورت دورانی به مواد مخلوط کنید و مرتب آن را در یک جهت با لیسک هم بزنید. با همزن برقی برای یک دقیقه مایه کیک را مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله هفتم​

هنگامی که مایع کیک آماده شد آنرا درون مرکز قالب خالی کنید و چند بار قالب را بر سطح میز کار بکوبید تا هواگیری شود و روی آن صاف و یکدست شود. قالب را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید.

مرحله هشتم​

در پایان کیک را با خلال چک کنید تا مطمئن شوید پخته شده سپس به را خاموش کنید. اجازه دهید تا قالب برای مدت ۱۵ دقیقه درون فر و با درب باز باقی بماند تا از حرارت بیفتد و خنک شود.
 
بالا