طرز تهیه کیک آلبالو با ماست

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه کیک آلبالو ساده و خوشمزه با ذکر تمام نکات و فوت و فن های پخت کیک میوه ای خانگی. بجای آلبالو میتوانید از گیلاس و زردآلو و شلیل و… استفاده نمایید. اگر از قالب گرد استفاده کردید یک قالب با قطر ۲۵ سانت انتخاب کنید. اگر قالب شما کوچک باشد ارتفاع کیک زیاد و زمان پخت آن هم بیشتر خواهد شد. آلبالوها رو قبل از استفاده درون آرد بغلتانید. شیر را جایگزین ماست نکنید، چون میوه ها ته نشین خواهند شد.


مواد لازم برای تهیه کیک
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ لیوان خوری چای
شکریک پیمانه سرخالی
وانیلنصف لیوان چایخوری
روغن مایعنصف پیمانه
ماستنصف پیمانه
آلبالو هسته گرفتهدو لیوان
خلال یا پرک بادامبه مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک آلبالو​



مرحله اول​

برای تهیه این کیک ساده و خوشمزه ابتدای شکر و تخم مرغ و وانیل رو مخلوط کنید، حالا مایه را برای ۵ دقیقه با همزن برقی و یا دستی میکس کنید. هنگامی که مایع حجیم و رنگ آن روشن شد هم زدن را ادامه ندهید.



مرحله دوم​

حالا زمان آن رسیده که روغن و ماست را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و پس از آن آرد را با بیکینگ پودر برای سه نوبت الک کنید و آن را آرام آرام و طی دو یا سه مرحله به مایه اضافه کنید.



مرحله سوم​

مواد را با لیسک در یک جهت و به آرامی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و یک خمیر لطیف و نرم داشته باشید. کف قالب را با روغن جدا کننده یا روغن مایع یا کره چرب کنید و مایه را درون قالب بریزید.



مرحله چهارم​

حالا نوبت اضافه کردن آلبالو و بادام پرک شده می‌رسد آنها را مرتب بر روی مایه کیک قرار دهید. فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. قالب را برای مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید.



مرحله پنجم​

پس از اینکه کیک خوشمزه خانگی پخته شد گریل را روشن کنید تا روی کیک هم طلایی رنگ و برشته شود. پس از اینکه قالب را از درون فر خارج کردید می توانید با مقداری پودر قند الک شده کیک را تزیین کنید.
 
بالا