طرز تهیه کاچی زعفرانی مجلسی با آرد گندم برای ۴ نفر

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
کاچی زعفرانی یکی از بهترین و خوشمزه ترین دسرهای ایرانی با دستور پخت بسیار آسان و راحت. مصرف این دسر را برای فصل سرما و زمستان به شما بسیار توصیه می کنیم. این دسر را میتوانید با نبات و شکر و عسل شیرین کنید و برای مواد اولیه از آرد گندم و یا آرد برنج استفاده نمایید. بسیار مقوی و انرژی بخش می‌باشد.
مواد کاچی برای ۴ نفر
آردیک لیوان
نبات خرد شده یا شکریک لیوان
روغن جامد یا کرمانشاهی یا کره۱۰۰گرم
آب۳لیوان
زعفرانبمقدار لازم
گلابنصف پیمانه
پودر هلبمقدار لازم

طرز تهیه کاچی زعفرانی​



مرحله اول​

کره را درون ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، صبر کنید تا کره کاملا ذوب شود سپس آرد الک شده را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا بوی خامی آرد کاملاً از بین برود.



مرحله دوم​

در ظرفی جداگانه آب بریزید و روی اجاق قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند سپس نبات را به آن اضافه کرده و صبر کنید تا نبات کاملا حل شود پس از آن هل و گلاب و زعفران را به آب اضافه کنید.



مرحله سوم​

مواد را کمی مخلوط کنید و پس از گذشت سه دقیقه ظرف را از روی حرارت بردارید. پس از اینکه آب از داغی افتاد، آرد را روی حرارت ملایم قرار دهید و آب را اضافه کنید این کار را آهسته انجام دهید تا آرد گلوله گلوله نشود.



مرحله چهارم​

آرد را باید حالا بصورت مدام هم بزنید و حرارت را کم کنید تا به غلظت مناسب برسد، اکنون ظرف را از روی اجاق گاز بردارید و اجازه دهید تا دسر خوشمزه ایرانی شما خنک و آماده برای مصرف شود.
 
بالا