طرز تهیه چیکن استراگانف/ یه غذای خوشمزه ی روسی

ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Chicken Estraganof

چیکن استراگانف یه غذای خیلی خوشمزه ی روسیه هستش. این غذا خیلی شبیه بیف استراگانفه، فقط تفاتش اینه که به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده میشه. حالا بیاین باهم یادبگیریم این غذای خوشمزه چه جوری درست میشه.

اول از همه مواد زیر رو آماده کنین:

_ سینه مرغ کامل ۱ عدد
_ خامه ۱۵۰ گرم
_ قارچ ۷۵۰ گرم
_ پیاز ۱ عدد
_ شیر ۲ لیتر
_ کره ۵۰ گرم
_ آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
_ آویشن و پاپریکا به اندازه کافی
_ نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
_ روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه

حالا که مواد رو آماده کردین اول خامه ،شیر و کره رو زودتر از یخچال بیرون میاریم تا هم دمای محیط بشه. بعدش سینه مرغ رو می شوریم و اون رو به سلیقمون ریز خرد می کنیم. پیاز رو به حالت نگینی خورد میکنیم.

بعدش قابلمه رو روی حرارت خیلی ملایم قرار میدیم و روغن رو توی قابلمه میریزیم. بعد از این که کمی داغ شد پیازهای خرد شده رو توی روغن میریزیم و تفت میدیم. حالا وقت ادویه هاست. زردچوبه و فلفل روی مواد میریزیم و تفت دادن رو ادامه میدیم تا پیاز ها مون سبک بشن.

حالا گوشت مرغ خرد شده رو به مواد توی قابلمه اضافه میکنیم و یکم تفت میدیم تا رنگ گوشت مرغ ها کاملا تغییر کنه و کمی سرخ بشن. بعد از اون شیر رو به موادمون اضافه میکنیم و صبر می کنیم تا با حرارت خیلی ملایم شیر به جوش بیاد.

شیرجوش رو روی حرارت کم قرار میدیم و کره رو توی اون میندازیم. یه قاشق غذاخوری روغن مایع هم به کره اضافه میکنیم و صبر میکنیم تا آب بشه. حالا آرد رو به مواد اضافه می کنیم و مداوم تفت میدیم تا آرد گوله نشه و رنگش تغییر کنه و متمایل به کرمی بشه.

حالا به مخلوط، مرغ و شیر رو اضافه میکنیم و خوب همه ی مواد رو بهم میزنیم. یکم صبر میکنیم تا موادمون منسجم و غلیظ بشن. توی این مدت قارچ ها رو با دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکشی می کنیم.

بعدش قارچ ها رو خورد میکنیم و کنار میذاریمشون. مواد که کمی غلیظ شد خامه رو اضافه می کنیم. مداوم مواد رو هم می زنیم تا خامه کاملا توی غذا حل بشه. قارچ های خرد شده رو با کمی آویشن و پابریکا، به مواد اضافه میکنیم.

حالا حرارت رو کم می کنیم تا قارچ ها بپزن. اگر چیکن استراگانف رو آبدار دوست دارین باید بعد از پختن قارچ ها قابلمه رو از روی حرارت برداریم. ولی اگر چیکن استراگانف غلیظ رو غلیظ دوست دارین باید اجازه بدیم تا مواد بپزن تا غلیظ بشن.

به جذاب ترین مرحله ی پختن غذا رسیدیم که اونم تزیین غذاست. برای این کار سیب زمینی پوست کنده رو به صورت خلالی برش میزنیم و اون رو آبکشی میکنیم. حالا اون ها رو روی یه پارچه میذاریم تا آبش بره. توی این زمان روغن سرخ کردنی رو داخل ماهیتابه میریزیم و روی حرارت متوسط قرارش میدیم. وقتی روغن داغ شد و سیب زمینی ها آبشون گرفته شد، اون ها رو داخل روغن بندازین و سرخشون کنین.

بعد از سرخ شدن سیب زمین ها، چیکن استراگانف رو توی ظرف دلخواه میریزیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزیینش میکنیم.نوش جان♡
 
  • بوس چشمکی
واکنش‌ها[ی پسندها]: sahar♡
بالا