طرز تهیه چیپس خلالی خانگی با طعم عالی ..

ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Chips khalali
چیپس خلالی یکی از انواع چیپس های پر مصرف در سراسر جهان است که معمولا در کنار غذاهای مثل ساندویچ ها، فست فودها، انواع خورش و .. سرو می شود،

مواد لازم چیپس خلالی

_ سیب زمینی متوسط ۴
عدد
_ آب و یخ ۱ کاسه بزرگ
_ زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
_ نمک و روغن سرخ کردنی به مقدار کافی


مرحله اول

برای تهیه چیپس خلالی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خیلی نازک خرد می کنیم. در ادامه هر ورق سیب زمینی را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم.

نکته: برای راحتی کار می توانیم از دستگاه مخصوص رشته کن استفاده کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های خلالی را با آب سرد می شوییم، سپس ۲ لیوان آب و مقداری یخ درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه سیب زمینی ها را به کاسه اضافه می کنیم.

نکته: قرار دادن سیب زمینی ها در آب یخ باعث می شود بعد از سرخ کردن، حالت تردتر و شکننده تری داشته باشند

مرحله سوم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه سیب زمینی ها را از کاسه آب یخ خارج می کنیم و روی یک دستمال نخی تمیز می ریزیم. با استفاده از دستمال رطوبت سیب زمینی ها را به طور کامل می گیریم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا زنگ زعفران را جذب کنند.

نکته: در صورت تمایل برای کم تر شدن هزینه چیپس خلالی، می توانیم به جای زعفران از زردچوبه نیز استفاده کنیم.

مرحله پنجم

حالا داخل یک ظرف کوچک و گود (مثل شیر داغ کن) به اندازه ای روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم که سیب زمینی‌ها هنگام سرخ شدن درون روغن شناور باشند. کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله ششم

حالا خلال های سیب زمینی را کم کم به روغن اضافه کرده و صبر می کنیم تا به طور کامل طلایی شوند. در نهایت چیپس ها را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

نکته: حتما باید روغن اضافی چیپس ها را بگیریم، چون اگر این کار را انجام ندهیم، بافت چیپس ها نرم و چرب می شود.
 

موضوعات مشابه

بالا