طرز تهیه پنکیک با ماست

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه پنکیک با ماست با بافت نرم و پنبه ای، یک صبحانه بسیار مقوی و کامل برای تمامی سنین با شکلات بن ماری شده و پودر قند و توت فرنگی هم می‌توانید صبحانه رژیمی خود را تزیین کنید.


مواد لازم
تخم مرغ۲عدد
ماست۳/۴ لیوان
شکر۵ ق غذای خوری
آرد۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
روغن مایع۲ ق . غذای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
پودر هل یا دارچیناختیاری

طرز تهیه پنکیک با ماست​



مرحله اول​

برای شروع به سراغ تخم مرغ رفته و آن را درون کاسه بشکنید، حالا وانیل را به تخم مرغ اضافه کرده و با همزن برقی و یا دستی مواد را مخلوط کنید تا زمانی که کف کند و از حالت لخت گی تخم مرغ خارج شود.


مرحله دوم​

بعد از انجام این مراحل شکر را به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا مایه تخم مرغی کرم رنگ و حجم آن تقریباً دو برابر شود. اکنون این روغن را به مواد اضافه کنید و برای یک دقیقه مایع را هم بزنید.


مرحله سوم​

بعد از اضافه کردن روغن نوبت به ماست میرسد، دوباره برای یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. اکنون می توانید آرد را با بیکینگ پودر و دارچین یا هل مخلوط کنید و برای ۳ مرحله الک نمایید.


مرحله چهارم​

آرد الک شده آماده برای اضافه کردن به مایع می باشد آن را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مایع را هم بزنید، میزان غلظت مواد شما نه خیلی سفت و نه خیلی آبکی باشد تا پس از پخت کیفیت کار شما عالی باشد.


مرحله پنجم​

اکنون آماده برای پخت می باشد، ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید، زمانی که داغ شد روغن را اضافه کنید، پس از داغ شدن روغن یک ملاقه از مواد را برداشته درون تابه بریزید زمانی که حباب زد پنکیک بچرخانید و طرف دیگر آن را هم سرخ نمایید.
 

موضوعات مشابه

بالا