طرز تهیه مرغ با آب پرتقال طبیعی شام ۴ نفره رستورانی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
مرغ با آب پرتقال دارای طعم بسیار متفاوت و خوشمزه نسبت به خورشت های دیگر، طعم و مزه اصلی این غذا را با آب پرتقال تعیین کنید. می توان گفت این غذا را تقریباً همه افراد می پسندند.
مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغ کامل۳ عدد
آب پرتقال۳ لیوان
نمک،فلفل،پودر پاپریکا،روغن زیتونبه میزان لازم
زعفران دم کردهبه میزان لازم
پیاز تقریبا بزرگیک عدد
عصاره مرغنصف
پودر زنجبیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ با آب پرتقال​



مرحله اول​

اولین کاری که میکنید مزه دار کردن ران های مرغ می باشد برای این کار پودر پاپریکا را همراه با نمک و فلفل قرمز و روغن زیتون و زعفران مخلوط کنید، سپس تکه های مرغ را درون این مواد قرار دهید.



مرحله دوم​

تمام قسمت های مرغ باید به این سس آغشته شود سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای مدت زمان تقریبی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی طعم و مزه ادویه ها به خورد بافت مرغ برود.



مرحله سوم​

پس از اینکه مرغها آماده شد ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده، سپس کمی کره و روغن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن ران های مرغ را درون ماهیتابه گذاشته و دو طرف آنها را کاملاً سرخ کنید.



مرحله چهارم​

مرغ ها را کنار بگذارید و به سراغ خرد کردن پیاز بروید، پیاز را نگینی خرد کرده و درون همان ماهیتابه ریخته و تفت دهید، پس از اینکه پیاز ها کامل سرخ شدند عصاره مرغ را اضافه کنید.



مرحله پنجم​

حالا نوبت آن رسیده که آب پرتقال را با مقداری زعفران دم کرده به پیاز داغ ها اضافه کنید و مواد را با هم کمی مخلوط کنید اگر احساس کردید آب پرتقال شما ترش است میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید.



مرحله ششم​

مرحله ششم پس از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن پودر زنجبیل می‌رسد. اکنون مرغ های سرخ شده را درون ظرف قرار داده و حرارت را کم کنید تا مرغ ها به آرامی پخته شوند و سس پرتقالی شما غلیظ شود.



مرحله هفتم​

برای تنوع می‌توانید از مغز پرتغال هم استفاده کنید، به این نکته توجه داشته باشید که در اواسط پخت از زعفران غلیظ و دم کرده استفاده کنید. عصاره مرغ شور است به خاطر همین مقدار نمک غذا را کم کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا