طرز تهیه مربای پوست پرتقال با هویج

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
مربا پوست پرتقال با هویج با طعم و عطر و بوی بی‌نظیر بخاطر وجود پرتقال، از این مربا برای صبحانه و میان وعده در کنار نان تازه و کره استفاده کنید و لذت ببرید.


مواد لازم برای تهیه مربا
هویجنیم کیلو
شکر۱ونیم لیوان
پرتقال۲عدد
آب۱لیوان
چوب دارچین و هلبه میزان لازم
گلاب و زعفران دم کردهبه میزان لازم
آبلیمو۱ق. غذاخوری

طرز تهیه مربای پوست پرتقال با هویج​



مرحله اول​

برای تهیه مربای خوشرنگ و بسیار خوشمزه اولین کاری که میکنید جدا کردن پوست پرتقال ها می باشد قسمت سفید پوست را کاملاً جدا کنید این کار را با احتیاط انجام دهید گرفتن سفیدی پوست برای جلوگیری از تلخ شدن مرباست.


مرحله دوم​

پوست پرتقال را به صورت خلالی خرد کنید خود میوه را هم از وسط برش بزنید و آب آن را کاملاً بگیرید. آب پرتقال را از صافی رد کنید و تفاله های آن را جدا نمایید. مقداری آب جوش آماده کنید و خلال پرتقال را برای ۵ دقیقه بجوشانید.


مرحله سوم​

بعد از جوشاندن خلال پوست پرتقال آنها را آبکش کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. به سراغ هویج ها را گرفته و آنها را پوست بگیرید و سپس رنده کنید، رنده ریز باشد بهتر است.


مرحله چهارم​

هویج رنده شده را با خلال پوست پرتقال مخلوط کنید سپس به آن شکر، آب و آب پرتقال و چوب دارچین و هل را اضافه کنید. مواد را روی حرارت ملایم برای ۳ الی ۴ ساعت قرار دهیم تا زمانی که شهد شما غلیظ شود.


مرحله پنجم​

در لحظات پایانی پخت تقریباً ۱۰ دقیقه قبل از خاموش کردن اجاق گلاب را همراه با زعفران دم کرده و آبلیمو به مواد اضافه کنید. بعد از پخت اجازه دهید تا در همان ظرف مربا سرد شود سپس درون شیشه خالی کنید.


مرحله ششم​

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا بهتر است مربا از ابتدا تا انتهای با حرارت ملایم بپزد، کم و زیاد کردن حرارت باعث شکرک زدن مربا خواهد شد. برای اینکه مربای کپک نزند بهتر است شیشه شما کاملاً خشک و تمیز باشد بدون یه قطره آب.


مرحله هفتم​

برای اینکه بفهمیم مربای هویج شما قوام آمده است مقداری از آن را درون یک لیوان آب سرد بریزید اگر سریع ته نشین شد یعنی آماده است، اگر درون آب حل شد یعنی اینکه به مدت زمان پخت بیشتری نیاز دارد.
 
بالا