طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر

Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر و بدون تخم مرغ استفاده از این نوع شیرینی ها به علت نداشتن تخم مرغ و ماندگاری بالا برای تعطیلات نوروز بسیار مناسب می باشند. و به راحتی برای ۳ماه می توانید از آن نگهداری کنید.


مواد لازم برای تهیه شیرینی
آردیک و نیم پیمانه
پودر قندسه چهارم پیمانه
پودر هلیک ق چ
روغن نیمه جامدنصف لیوان
بیکینگ پودر۱ ق م

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر​

مرحله اول​

برای شروع روغن را با پودر قند مخلوط کنید سپس به آن هل را اضافه کنید و مواد را با قاشق چوبی هم بزنید پس از اینکه مخلوط شدند با همزن برقی برای دو دقیقه این مواد را میکس کنید تا سبک و کرمی رنگ شوند.

مرحله دوم​

یک لیوان از آرد را جدا کنید و آن را الک نمایید سپس به مخلوط روغن اضافه کنید. الباقی آرد را به بیکینگ پودر اضافه کنید و با نوک انگشتان دست مخلوط نمایید، حالا آرد را به مایه شیرینی اضافه کنید.

مرحله سوم​

خمیر بدست آمده را برای ۵ دقیقه ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود، اگر خمیر پودری بود کمی روغن اضافه کنید، اگر شل بود آرد اضافه کنید. می‌توانید با اضافه کردن پودر کاکائو و زعفران شیرینی را با طعم های مختلف بپزید.

مرحله چهارم​

۱۵ دقیقه قبل از پخت، شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا حسابی گرم شود کف ماهیتابه را با کاغذ روغنی بپوشانید و از مایع به اندازه گردو های کوچک جدا کنید و به آن حالت دهید با چاقو بر روی شیرینی طرح ایجاد کنید.

مرحله پنجم​

شیرینی ساده و کم هزینه آماده شده را در کف ماهیتابه بچینید و با استفاده از دم کنی درب ماهیتابه را ببندید. مدت زمان پخت شیرینی خانگی شما تقریبا ۲۰ دقیقه می باشد. زمانی که زیر آنها طلایی شد اجاق را خاموش کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا