طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
شربت خاکشیر با آبلیمو یکی از بهترین شربت های خانگی برای رفع تشنگی و عطش می باشد مصرف این شربت را برای ماه رمضان و بعد از افطار توصیه می کنیم. برای تهیه شربت از ترکیبات مختلفی مانند عسل و زعفران هم می‌توانید استفاده کنید.


طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو
خاکشیربه میزان دلخواه
گلابنصف استکان
شکرنصف لیوان
آب۲ لیوان
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو​



مرحله اول​

با توجه به سلیقه خود می توانید مقدار مواد اولیه را کم و یا زیاد کنید و برای شیرین شدن شربت از شکر بیشتری استفاده کنند برای شروع آب و شکر را درون قابلمه ریخته و به ازای هر لیوان آب ۶ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.



مرحله دوم​

قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و آن را هم بزنید تا شکر کاملا درون آب حل شود و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند و کمی غلیظ شود. اکنون باید گلاب و آبلیمو را به آب اضافه کنید.



مرحله سوم​

پس از گذشت دو الی سه دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود. به ازای هر لیوان آب باید از ۳ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترجیحا تازه استفاده کنید.



مرحله چهارم​

شربت را می توانید درون ظرف های درب دار ریخته و برای مدت زمان طولانی درون یخچال نگهداری کنید. از اینکه شربت آماده شد، شما باید خاکشیر را برای استفاده درون شربت آماده نمایید.



مرحله پنجم​

خاکشیر را درون یک ظرف مناسب ریخته و به آن آب را اضافه کنید در چند نوبت آب درون کاسه را عوض کنید تا نخاله ها و سنگ ریزه های درون خاکشیر به روی آب آمده و آن را از خاکشیر جدا کنید تا تمیز و قابل مصرف شود.



مرحله پنجم​

پس از اینکه خاکشیر ته نشین شد آب آن را خالی کنید، حالا لیوان ها را آماده کرده و یک سوم آن را با خاکشیر و یک سوم دیگر را با شربت و الباقی لیوان را با تکه های یخ خرد شده پر کنید، از برش‌های لیموی تازه برای تزیین استفاده نمایید.
 
بالا