طرز تهیه سیرابی سرخ شده

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 40
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه و پخت خوراک سیرابی سرخ شده بدون بو خوشمزه و مجلسی مناسب برای پذیرایی از مهمان. سیرابی سرشار از روی و آهن میباشد. مصرف آن برای جلوگیری از ریزش مو و رفع کم خونی بسیار موثر و مفید است.

مواد لازم برای تهیه خوراک سیرابی
سیرابی شسته و خرد شدهبه مقدار لازم
پیازیک عدد
سیر۳ حبه
جفری تازهبه میزان لازم
نمک و زرد چوبهبه میزان لازم
چوب دارچین و برگ بویک عدد

طرز تهیه سیرابی سرخ شده​

مرحله اول​

برای تهیه خوراک سیرابی خوشمزه و لعابدار سیرابی را به خوبی بشویید سپس آن را در ابعاد کوچک خرد کنید، حالا تکه های سیرابی را همراه با پیاز و سیر خرد شده درون قابلمه بریزید.

مرحله دوم​

به تکه های سیرابی کمی زردچوبه اضافه کنید سپس چند چوب دارچین درون قابلمه بریزید حالا نوبت اضافه کردن فلفل سیاه و برگ بو می باشد. به اندازه مناسب آب اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم و آرام بپزد.

مرحله سوم​

یکی از نکات و فوت و فن های پخت سیرابی عدم استفاده از نمک در ابتدای آشپزی می باشد، چون نمک بافت سیرابی را سفر خواهد کرد و همین امر باعث دیرپز شدن تکه های سیرابی میشود.

مرحله چهارم​

زمانی که سیرابی پخته شد می توانید نمک را اضافه کنید و اجازه دهید تا چند قل بزند تا نمک بخورد سیرابی برود. درون ماهیتابه ای جداگانه پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا پیازها طلایی رنگ شوند.

مرحله پنجم​

تکه های سیرابی را از درون قابلمه خارج کرده و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود پس از انجام این کار تکه های سیرابی را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید حال حبه های سیر خرد شده را اضافه نمایید.

مرحله ششم​

مقداری نمک را همراه با فلفل سیاه و زردچوبه به سیرابی ها اضافه کنید و کمی مواد را تفت دهید در پایان سبزی جعفری خرد شده را به خوراک سیرابی اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید اکنون خوراک آماده برای سرو می باشد.
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
53
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
68
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
42
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
109
اعتصامی
اعتصامی
بالا