طرز تهیه سیب زمینی کوبیده

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه سیب زمینی کوبیده یا دوپیازه آلو شیرازی، یکی از غذاهای کاملاً سالم و اصیل ایرانی. برای تهیه این غذا شما فقط به سیب زمینی و پیاز و ادویه نیاز دارید با مقدار کمی روغن.


مواد لازم برای تهیه خوراک سیب زمینی
سیب زمینی آب پز۴عدد متوسط
پیاز۲عدد متوسط
ادویه جنوبی نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی کوبیده​



مرحله اول​

برای تزیین غذای عالی و خوشمزه ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید سپس درون قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید، تقریباً آب ۳ الی ۴ سانت بالاتر از سیب زمینی ها باشد. ظرف را روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی ها آب پز شوند.



مرحله دوم​

در این فاصله زمانی که در اختیار شماست پیاز ها را درشت خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و با مقدار زیادی روغن تفت دهید و آنها را سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک و شیشه ای شدند میتوانید مقداری کره به آن ها اضافه کنید، برای طعم بهتر.


مرحله سوم​

ادویه‌ها را که شامل ادویه و نمک و فلفل و زردچوبه می باشد به پیاز ها اضافه کنید. کمی مواد را تفت دهید تا بوی ادویه ها فضا را پر کند، اکنون سیب زمینی های آب پز شده را پوست کنده اید به مواد اضافه نمایید.


مرحله چهارم​

رسیدیم به مهمترین قسمت پخت سیب زمینی کفته، حرارت را کم کنید و مواد را مدام بر روی حرارت هم بزنید یعنی سیب زمینی ها را اینجا باید بکوبید، با این کار غذا به اصطلاح به روغن می‌افتد.این کار را تا لحظات پایانی پخت انجام دهید.


مرحله پنجم​

در بعضی شهرها هنگام سرخ کردن پیاز رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنند تا خوراک سیب زمینی رنگ بهتری داشته باشد. میتوانید به جای رب از مقداری نعناع یا پیازچه استفاده کنید. همراه با ترشی و سبزی خوردن نوش جان کنید.
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
53
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
14
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
44
اعتصامی
اعتصامی
بالا