طرز تهیه سوپ ایتالیایی یا مینسترونه

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,988
پسندها
22,648
امتیازها
113
مدال ها
6
  768x768
جایی خوندم که ایتالیایی ها سوپ معروفی دارن به اسم " مینسترونه " . کلمه مینسترون در زبان ایتالیایی به معنای آخر هفته یا همان Holiday هست . اما دلیل اینکه نام این سوپ مینسترونه شده چیه ؟!

خانم های ایتالیایی آخر هفته ها که می شده نگاهی به یخچال که آخر هفته بفهمی نفهمی خالی هم شده میاندازن تا تصمیم بگیرن برای نهار چی بپزن ؟ احتمالا برای همه مون پیش اومده که موادی توی یخچال داشته باشیم که به تنهایی برای یک وعده غذا کافی نیستن و در ضمن حیفن و دلمون میخواد اونا رو به نحوی استفاده کنیم . میتونیم مثل خانم های ایتالیایی یک سوپ خوشمزه با سبزیجات مون درست کنیم ....

سوپ ایتالیایی یا مینسترونه :

مواد لازم :
روغن زیتون ---- سیر ----پیاز ---- آب قلم یا مرغ (در صورت تمایل ) و در غیر این صورت آب جوش ---- پاستا مخصوص سوپ در صورت تمایل ---- خامه در صورت تمایل ----- گوجه فرنگی له شده ----- نمک و فلفل---- آبلیمو تازه

و انواع سبزیجات مثل : کرفس ، کدو ، هویج ، تره فرنگی یا پیازچه ، سیب زمینی ، شلغم ، نخود فرنگی ، کنسرو ذرت و ..... به سلیقه خوتون هرچی که دوست داشتین ..... در اشکال دلخواه خورد شده (رنده شده ، نگینی و ....)


ایتالیایی ها به این سوپ کمی ریحان ساطوری هم اضافه می کنن . اگر دوست داشتین جعفری یا آویشن خشک کف ساب هم میتونین بریزین .

طرز تهیه :

در قابلمه مناسبی روغن زیتون را گرم کنید (داغ نکنین که طعم و خاصیتش رو از دست میده ) سیر و پیاز و سبزیجات دیر پز ( مثل هویج ، شلغم ، کرفس و تره فرنگی ) را اضافه کنید و کمی تفت بدهید . بعد بقیه سبزیجات و آب مرغ را اضافه کنید و بعد از اینکه جوش آمد در قابلمه را ببندید و نیم ساعت بپزید . پاستا را ده دقیقه قبل از سرو اضافه کنید .

* به جای آب قلم یا مرغ میتونین از عصاره سبزیجات یا مرغ و گوشت استفاده کنید

* اگر دوست داشتین میتونین سوپ را در میکسر بریزید ، در این صورت پاستا را حتما حذف کنید
نوش جان ❤️
 
آخرین ویرایش:
بالا