طرز تهیه سمبوسه افغانی خانگی با خمیر برای افطار

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,426
امتیازها
113
مدال ها
6
دستور پخت یک افطاری ساده و مقوی، این سمبوسه بسیار ساده و فوری آماده خواهد شد. آماده کردن خمیر آن به عهده خود شما میباشد مدت زمان مورد نیاز برای پخت این غذا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است.

مواد مورد نیاز برای تهیه سمبوسه
فلفل سیاه۲ ق چ
نمک۱/۵ الی ۲ ق چ
پودر تخم گشنیز۲ ق چ
تخم مرغ۱ عدد
اردبه مقدار لازم
آب گرم۱/۲ لیوان
روغن مایع۱/۵ ق غ
سیب زمینی۲ عدد

طرز تهیه سمبوسه افغانی​



مرحله ۱​

اول از همه باید خمیر را تهیه کنید برای این کار آرد را با نمک و تخم‌مرغ مخلوط کنید، سپس به این مواد روغن مایع را اضافه نمایید. برای اینکه یک خمیر لطیف داشته باشیم مقداری آب گرم به مواد اضافه کنید و با دست مخلوط کنید.



مرحله ۲​

مقداری آرد بر روی میزکار بپاشید و خمیر را بر روی آن قرار دهید و با دست حسابی آن را ورز دهید تا به اصطلاح خمیر ور بیاد. خمیر را گرد کنید و با کاتر آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید این قسمتها را نیز مثل توپ گرد کنید.







مرحله ۳​

سیب زمینی ها را به صورت ورقه ورقه برش زده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه همراه با درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا بجوشد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با چنگال آنها را له کنید.



مرحله ۴​

اکنون زمان آن رسیده که با نمک و فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را به سیب زمینی ها اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا کاملاً یکدست و منسجم شوند.



مرحله ۵​

مقداری آرد بر روی میزکار بپاشید و چانه های خمیر را با وردنه ورز داده و پهن کنید. از مواد سیب زمینی به میزان لازم برداشته بر روی خمیر قرار دهید و لبه های خمیر را به هم می چسبانیم به صورتی که مواد به خارج راهی نداشته باشند.



مرحله ۶​

حالا سمبوسه های شما آماده برای سرخ کردن شده‌اند، مقداری روغن درون ماهی تابه ریخته و پس از اینکه داغ شد سمبوسه ها را با فاصله درون ماهیتابه قرار داده و سرخ کنید همراه با سس گوجه نوش جان کنید.
 
بالا