طرز تهیه سرکه سیب دکتر خیراندیش 🔴+ خواص و نحوه مصرف

یکی یدونه

یکی یدونه

وطن یار
تاریخ ثبت‌نام
31/12/23
نوشته‌ها
2,262
پسندها
610
امتیازها
113
مدال ها
12
InShot


طرز تهیه سرکه سیب دکتر خیراندیش 🔴+ خواص و نحوه مصرف

مواد لازم و روش تهیه سرکه سیب دکتر خیراندیش


سیب. درختی شیرین۱ کیلوگرم

مرحله اول
برای درست کردن سرکه سیب در خانه در ابتدای کار سیب ها را شست و شو دهید و با پارچه تمیزی کاملا خشک می کنیم. اکنون سیب ها را به ۴ بخش مساوی تقسیم می کردیم و هسته های داخل سیب و دم را جدا می کنیم زدگی ها سيب ها را حتما با چاقو تمیز کنید.
نکته مهم :
اگر میزان مصرف سیب به هر علتی زیاد است و تارت یا کمپوت یا مربا زیاد آماده می کنید می توانید از اضافات سیب آن بری درست کردن سرکه استفاده کنید.

مرحله دوم
حالا بدون اینکه پوست سیب را جدا کنید داخل بلندر یا مخلوط کن می ریزیم و دور کُند چند مرتبه می زنیم تا کاملا شبیه به پوره شوند. حالا شیشه ای مناسب برای این کار آماده می کنیم.

نکته مهم :
دقت داشته باشید حجم شیشه ای که برای درست کردن سرکه نیاز داریم بایستی دو برابر با مقدار پوره سیب باشد.

مرحله سوم
اکنون پوره را درون شیشه به آرامی می ریزیم و درب آن را به نحوی که هوا درونش نفوذ نکند روی آن می قرار می دهیم . شیشه را در محلی ثابت می گذاریم و فقط بایستی روزی یکبار با قاشق چوبی آن را زیر و رو کنیم.

نکته مهم :
برای درست کردن سرکه سیب، سیب ها حتما سالم و بدون خرابی باشند. هرچه سیب ها سالم و شیرین باشند سرکه ی مرغوب تری خواهید داشت.

مرحله چهارم
پس از گذشت مدت زمان ۲۰ روز شیشه را دور از تابش نور خورشید در مکانی مناسب قرار می دهیم که هوا در آن محل به راحتی عبور و مرور داشته باشد. حالا هر چند روز یک بار سیب ها را با قاشق چوبی هم بزنید و درب شیشه را محکم کنید . در پایان بعد از ۳ ماه سرکه ما رسیده .

مرحله پنجم
اکنون مقداری آب جوشیده سرد شده را به پوره در چند مرحله اضافه کنید که مایه درون شیشه درست مانند شله زرد باشد . حالا با یک قاشق مناسب آب و پوره سیب را به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم
صافی مناسب برای این کار را آماده می کنیم و ظرف عمیقی زیر صافی قرار می دهیم . ترکیب پوره ای را درون آن می ریزیم تا از صافی عبور کند و مواد اضافی آن درون صافی ته‌نشین شود. حدود ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا کم کم آب سرکه در ظرف جمع شود.

مرحله هفتم
در پایان اضافات پسمانده پوره سیب را داخل پارچه ای تمیز نخی (تنظیف) می ریزیم و به آرام فشار می دهیم تا آب درون پوره خارج شود. اکنون سرکه را در شیشه ای با درب محکم می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم.

نکته مهم :
ظرف سرکه می بایست از جنس شیشه باشد زیرا اسید موجود در سرکه باعث خرابی ظروف پلاستیکی می شود و ترکیبات شیمیایی آزاد شده در آن برای سلامت بدن بسیار ضرر و زیان آور است.

خاصیت های سرکه سیب در طب سنتی دکتر خیراندیش

متأسفانه هم اکنون با انواع بیماری‌ها مواجه هستیم که مصرف داروهای صنعتی و شیمیایی برای بهبود بیماری می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. پس بهتر است درباره خاصیت های درمانی میوه‌ها و سبزیجات بیشتر بدانیم، سرکه سیب یکی از فرآورده‌های مفیدی است که در درمان مشکلات و بیماری‌های فراوانی مؤثر است . در این مقاله از بخش طب سنتی سایت وطن وی به بررسی خاصیت های سرکه سیب و همین طور نحوه استفاده از آن می پردازیم.
با ما همراه باشید.
بعضی از اشخاص تصور می‌کنند سرکه سیب تنها یک چاشنی کنار غذا است، ولی در واقع سرکه سیب به علت خواص بی شمارش یه داروی شفا بخش برای بهبود امراض گوناگون است؛ چون دارای املاح و ویتامین‌های فراوانی است. سرکه سیب که از تخمیر به مدت طولانی به عمل می‌آید و پروبیوتیک‌های زیادی را فعال می‌کند، کالری بسیار کمی دارد می‌تواند بیماری های بسیاری را درمان کند و علامت های بیماری ها را کاهش خواهد داد.

همین طور متخصصین طب سنتی معتقدند سرکه طبعی سرد و خشک دارد، به همین علت برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غلبه طبع گرم آشکار می‌شوند بسیار مفید است. خاصیت های سرکه سیب برای آقایان و بانوان یکسان است ولی امکان دارد آقایان با مصرف بیش از حد سرکه سیب درگیر خستگی شوند. در ادامه به خاصیت های سرکه سیب در طب سنتی دکتر خیراندیش می پردازیم.

سرکه سیب برای درمان کبد چرب​

بیماری کبد چرب یک عارضه مزمن است و چنانچه درمان نشود فرد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، می بایست بدانید مصرف سرکه سیب ناشتا باعث درمان بیماری‌های کبد می‌شود. چون سموم را از بدن دفع می کند و با بر طرف سازی چربی‌های جمع شده در بدن عملکرد کبد را بهبود می بخشد و علائم کاهش می یابد . همین طور سرکه سیب ورم کبد چرب را کاهش می دهد.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای درمان کبد چرب​

با دقت به اینکه سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد، استفاده از آن باید از میزان کمی شروع شود و کم کم افزایش پیدا کند. پس بیماران کبدی باید استفاده از سرکه سیب را از روزی یک قاشق غذاخوری آغاز کنند و اگر با مشکلی مثل سوزش مری مواجه نشدند ، چند روز بعد مقدار مصرف را به روزی دو قاشق غذاخوری افزایش دهند.

سرکه سیب مفید برای قلب​

مشکلات قلبی به علل گوناگونی ایجاد می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک راه درست و کم خطر برای درمان پیدا کنید، بهتر است خاصیت های سرکه سیب برای قلب را بدانید . سرکه سیب به علت اینکه حاوی استیک اسید، می‌تواند مقدار کلسترول خون را کاهش دهد و گرفتگی عروق را کاهش می‌دهد و مشکل قلبی را درمان کند.
اسید کلروژنیک یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در ترکیبات سرکه سیب وجود دارد و از اکسیده شدن کلسترول پیشگیری می کند.

خاصیت های سرکه سیب طبیعی برای فشار خون ثابت شده است و به شکل مفیدی می‌تواند آن را کاهش دهد. شایان ذکر است استفاده از سرکه سیب به شکل غیر مستقیم و از با کنترل فشار خون بر سلامت قلب مؤثر است.

سرکه سیب برای سلامت معده​

بیماری ها و مشکلات همه‌گیر معده مثل گوارش کند یا سنگین و مشکلات شکمی با مصرف سرکه سیب التیام می‌یابد. سرکه سیب با کاهش میزان اسیدیته معده، به درمان نشانه های سوزش سردل کمک می‌کند. به همین علت به افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند سفارش شده برای درمان بیماری سرکه سیب را پس از غذا مصرف کنند ، علی الخصوص بعد غذاهای چرب و سنگین یک قاشق غذاخوری سرکه سیب استفاده کنند تا بروز نشانه ها کاهش پیدا کند.
متخصصان طب سنتی این باور را دارند که خاصیت های سرکه سیب با عسل باعث تعادل میزان اسید معده و پیشگیری از سوزش سر دل می‌شود. همین طور در مواقعی که فردی مبتلا به التهاب مری باشد، خواص سرکه سیب خانگی می‌تواند به عنوان داروی ضد التهابی و التیام دهنده مری بسیار اثر بخش است.

سرکه سیب بر درمان مشکلات مفاصل​

یکی دیگر از خواص سرکه سیب بر سلامت، مربوط به کاهش دهنده گی التهابات و درد مفاصل است. سرکه سیب برای درمان زانو درد بسیار مفید است . همین طور اشخاصی که درگیر بیماری آرتریت یا سایر مشکلات التهابی هستند می‌توانند از سرکه سیب کمک بگیرند برای استفاده از خواص سرکه سیب برای پا درد می‌توان آن را به صورت موضعی روی مفاصل یا به صورت خوراکی مصرف کرد.

سرکه سیب برای کاهش وزن​

سرکه سیب به شکل مستقیم و غیر مستقیم برای کاهش وزن مؤثر است. استفاده از سرکه سیب جذب قند موقع هضم غذا را کاهش می‌دهد که باعث زیاد شدن سوخت و ساز چربی و کاهش وزن می‌شود. و همین طور ترکیب سرکه سیب و عسل کاهش دهنده اشتهای کاذب است، و باعث کاهش کلسترول و چربی زیان آور می‌شود و به متعادل شدن وزن کمک کند.

سرکه سیب مفید برای پوست​

اشخاصی که با راهکارهای مراقبت از پوست سر و کار داشته باشند، به خوبی خاصیت های سرکه‌ی سیب برای سلامتی و زیبایی پوست آشنایی دارند . در واقع سرکه سیب ماده‌ای مفید برای پاکسازی پوست است و سلول‌های مرده پوست را بر طرف می کند منافذ بسته پوست را باز می کند و این برای زیبایی و پیشگیری از جوش مؤثر است . همین طور برای بهبود لک‌های پوستی مثمر ثمر است.

جمع بندی پایانی​

در این مقاله با روش تهيه سرکه سیب طب سنتی دکتر خیراندیش آشنا شدید و همچنین به خاصیت های سرکه سیب در درمان بیماری‌های قلبی و کاهش کلسترول، درمان کبد چرب و نقش آن در لاغری و سلامت پوست آگاه شدید . نکته‌ی بسیار مهم که می بايست رعایت کنید در مصرف سرکه سیب، این است که حتما با آب رقیق شود، زیرا امکان دارد اسیدیته‌ی آن مشکل ساز باشد.
سلامت باشید❤️.....
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا