طرز تهیه زردآلو پلو

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
زردآلو پلو یکی از خوراکهای فصلی و سنتی میباشد که دارای طعم و مزه خاص و جذابی میباشد. بهترین فصل برای پخت این غذا اواخر بهار می باشد. پس شما می‌توانید در این فصل زیبا این پلو مجلسی و خوشمزه را بصورت حرفه ای و رستورانی تهیه کنید.
مواد لازم برای پخت زردآلو پلو
برنجسه پیمانه
سینه مرغ۲ عدد
زعفران دم شدهبه مقدار کافی
پیاز سرخ شده۱ عدد
سیر ریز رنده شده۱ عدد
زنجبیل رنده شده۱ ق چ
نمک و فلفلبه مقدار کافی
زردالو بدون هسته۲۰۰ گرم
شکر۴ ق س
ابلیمو۲ ق س
کره۳ ق س
پودر کاکوتی۱/۲ ق چ
زرشک۳ ق س

طرز تهیه زردآلو پلو​



مرحله اول​

برای پخت زردآلو پلو ابتدا باید برنج را بشویید سپس برای مدت زمان دو ساعت آن را بخیسانید. بعد از گذشت این زمان آب جوش را آماده کنید و برنج را به صورت آبکش مهیا نماید و آن را دم بگذارید.



مرحله دوم​

در این فاصله زمانی به سراغ زردآلوها رفته و آنها را برش بزنیم سپس هسته های میوه را جدا کنید، ماهیتابه را آماده کنید و میوه ها را از طرف پوست درون ماهیتابه بچینید، سپس شکر و کاکوتی روی زردآلو ها بپاشید.



مرحله سوم​

بعد از انجام این مراحل آبلیمو را روی میوه ها بریزید و کره را اضافه کنید حالا ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شکر کاملا ذوب شود. زمانی که زردآلوها آب پس داد آنها را بچرخانید.



مرحله چهارم​

طرف دیگر زردآلو ها را هم تفت دهید و صبر کنید تا آب زردآلو ها تبخیر شود حالا می توانید اجاق گاز را خاموش کنید. درون یک ماهیتابه جداگانه زرشک را بریزید و یک قاشق کره به آن اضافه کنید و تفت دهید.



مرحله پنجم​

زرشک ها را خالی کنید و درون همان ماهیتابه ۵۰ گرم کره اضافه کنید و پس از اینکه کره ذوب شد سیر را همراه با زنجبیل رنده شده و نمک و فلفل اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه این مواد را تفت دهید.



مرحله ششم​

حالا نوبت آن رسیده که سینه مرغ را خورد کنید و به ادویه ها اضافه نمایید و آن را تفت دهید سپس پس از زعفران را همراه با پیاز سرخ شده به مواد اضافه کنید و حرارت را کمکم کنید اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه مرغ ها بپزند.



مرحله هفتم​

پس از اینکه برنج آماده شد آنرا درون دیس کشیده و زردآلو های آماده شده را همراه با مرغ سرخ شده در لابلای برنج بریزید، در پایان با برنج زعفرانی و زرشک تفت داده شده پلو بدون گوشت را تزیین کنید.



مرحله هشتم​

می‌توانید قیسی یا همان برگ زردآلو های خشک را در آب گرم بخیسانید و آن را جایگزین زردآلوی تازه کنید. یکی دیگر از روش های پخت غذا این است که مواد را در لابلای برنج قرار دهید و آن را دم بگذارید.
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
53
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
17
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
98
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
20
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
68
تابان
تابان
بالا