طرز تهیه دمی باقالی زرد تهرانی خوشمزه شام ۴ نفره ساده و سریع

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
دمی باقالی یا دمپختک یک غذای ساده و در عین حال بسیار خوشمزه و محبوب در بین ایرانی ها این غذا اصالتاً برای تهران می باشد و همراه با نیمرو آن را سرو می‌کنند.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
باقالی زرد یا باقالا خشک۱۵۰ گرم
پیازدوعدد متوسط
زردچوبهسه قاشق مربا خوری
نمک و فلفل و زعفرانبه مقدار لازم
ربدو قاشق غذا خوری

طرز تهیه دمی باقالی​



مرحله اول​

برای شروع به سراغ پیاز ها رفته و آنها را به صورت نگینی خرد کنید سپس مقدار کمی روغن درون ماهیتابه ریخته و پس از داغ شدن روغن پیازهای خرد شده را درون تابه ریخته و سرخ کنید.



مرحله دوم​

پیاز را باید به صورت یک پیاز داغ خوشرنگ آماده کنید. برنج را خیس کرده و مقداری نمک به آن اضافه کنید و آن را کنار قرار دهید تا آماده شود. باقالی ها را درون یک کاسه آب برای چند دقیقه قرار دهید تا بخیسد.



مرحله سوم​

پس از آماده شدن باقالی ها آنها را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پخته شوند، هنگامی که آب باقالی ها در حال تمام شدن بود زردچوبه و پس از آن پیاز داغ و نمک و زعفران را اضافه نمایید.



مرحله چهارم​

هنگامی که باقالی ها را روی حرارت قرار دارند باید مراقب باشید تا زیادی پخته و له نشوند. اکنون زمان آماده کردن برنج می باشد آن را روی اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا آب آن کم شود.



مرحله پنجم​

اکنون باید باقالی را به برنج اضافه کنید، برنج و باقالی را به آرامی با هم مخلوط کنید و پس از آن رب را به غذا اضافه کنید تا رنگ بهتری بگیرد. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برنج شما دم بکشد.



مرحله ششم​

یکی از نکات و فوت و فن های پخت دمپختک باقالی زرد این است که غذا را با حرارت کم بپزید مدت زمان دم کشیدن برنج بین ۳۰ الی ۴۵ دقیقه می باشد. برای اینکه ته دیگ غذا نسوزد حتماً از شعله پخش کن استفاده کنید.
 
بالا