طرز تهیه خورشت مرغ کاری شام ۴ نفره

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
در این مطلب می توانید با طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین خورشت‌های هندی آشنا شوید که برای پخت آن حتماً باید از ادویه پودر کاری استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ بدون استخوان۵۰۰ گرم
️پیاز۲ عدد
️زردچوبه۱ قاشق چای خوری
ادویه کاری۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزنوک قاشق چای خوری
پودر زنجبیلنصف قاشق چای خوری
️پاپریکا۱ قاشق چای خوری
️نمکمقداری
️آب۱ لیوان و نیم
️سیر۲ حبه
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
️کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورشت مرغ کاری​



مرحله ۱​

برای پخت و تهیه خورشت مرغ کاری ابتدا دو عدد را به صورت نگینی خرد کنید سپس همراه با مقداری کمی روغن مایع درون ماهیتابه ریخته و آن ها را تفت دهید تا زمانی که سبک و شیشه ای شوند .



مرحله ۲​

در این مرحله تکه های مرغ خرد شده را به پیاز داغ ها اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا زمانی که مرغ‌ها تغییر رنگ دهند. حالا حبه‌های سیر را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با هم تفت دهید.



مرحله ۳​

برای بهتر شدن طعم خورشت میتوانید یک قاشق غذاخوری کره اضافه کنید اکنون زمان آن رسیده که ادویه ها را اضافه کنید و مواد را با هم دوباره تفت دهید. حالا یک لیوان آب به خورشت اضافه کند.



مرحله ۴​

اکنون درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت کم آب خورشت کشیده شود و تکه های مرغ کاملاً بپزند. صبر کنید تا آب مرغ کاملاً کشیده شود و در حد ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری آب کف ماهیتابه باقی بماند.



مرحله ۵​

در مرحله بعد خامه را از درون یخچال خارج کرده و پس از اینکه با محیط هم دما شد آنرا درون یک کاسه ریخته و با قاشق هم بزنید تا رقیق شود سپس به خورشت مرغ خوشمزه محلی اضافه نمایید .



مرحله ۶​

حالا مواد را به خوبی هم بزنید و پس از گذشت ۵ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. همراه با مقداری جعفری خرد شده ظرف خود را تزیین کنید و در کنار برنج ایرانی این غذا را نوش جان نمایید.



نکات پخت خورش​

خامه را باید قبل از اینکه می خواهید غذا را صرف کنید اضافه نمایید اگر قرار است بین پخت و سرو غذا فاصله باشد خامه را اضافه نکنید.
 
بالا