طرز تهیه حلوای هویج ارومیه با آرد گندم و مجلسی و ساده و سریع

Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
حلوای هویج یکی از راحت ترین و در عین حال خوشمزه ترین حلوا های ایرانی می باشد که دستور پخت آن بسیار ساده است و نکات و فوت و فن های پخت حلوا مناسب برای افرادی است که تا حالا تجربه پخت نداشته اند.
طرز تهیه حلوای هویج برای ۱۰ نفر
هویج۱کیلو
شکر۱/۵لیوان
آبنصف لیوان
آرد۱/۵لیوان
گلابنصف لیوان
روغن مایعبه مقدار لازم
زعفرانکمی

طرز تهیه حلوای هویج​



مرحله اول​

ابتدا باید هویج را بشویید و آن ها را جدا کنید سپس همراه با یک لیوان آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بپزند. مدت زمان پخت هویج ها تقریباً ۵۰ الی ۶۰ دقیقه می باشد.



مرحله دوم​

پس از اینکه حبیب پخته شد آنها را با مقداری آب درون مخلوط کن و یا غذاساز بریزید و به صورت میکس و پوره آماده کنید پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن شکر میرسد مواد را با هم مخلوط کرده و کنار قرار دهید.



مرحله سوم​

یکی از نکات طلایی و فوت و فن های پخت این حلوا این است که نباید هویج ها را رنده کنید. برای پخت حلوا باید از ماهیتابه تفلون استفاده کنید. درون ماهی تابه مقدار کمی روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود.



مرحله چهارم​

پس از داغ شدن روغن باید آرد را درون ماهی تابه بریزید و آن را در حدی که بوی خامی آرد گرفته شود اما رنگ آرد عوض نشود تفت دهید، این کار را به دقت و با حوصله انجام دهید تا کیفیت حلوا دو برابر شود.



مرحله پنجم​

پس از آماده شدن آرد باید پوره هویج را به آن اضافه کنید حرارت را کم کرده و مواد را با هم مخلوط کنید یکی از نکات مهم برای پخت حلوا در این قسمت هم زدن مداوم آرد و هویج می باشد.



مرحله ششم​

پس از اینکه مواد درون ماهیتابه کمی سفت شد باید گلاب و زعفران را به حلوا اضافه کنید. اصلا هم نگران شل بودن حلوا نباشید. مواد را مرتب هم بزنید تا زمانی که حلوا وسط ماهیتابه جمع شود و به دیواره های ظرف نچسبد.
 
بالا