طرز تهیه جیب تاجر یک فینگر فود خوشمزه و مجلسی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Jib tajer


جیب تاجر یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که می توانید از آن به عنوان پیش غذا هم استفاده کنید

مواد لازم برای ۴ نفر

_ سینه مرغ ۱ عدد
_ نان تست ۱بسته
_ جعفری ۴ قاشق غذاخوری
_ پیاز ۱ عدد متوسط
_ شیر ۳ قاشق غذاخوری
_ تخم مرغ ۲ عدد
_ خیارشور ۴ عدد
_ سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
_ ذرت ۲ قاشق غذاخوری
_ نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
_ پودر سوخاری و روغن به میزان لازم


طرز تهیه جیب تاجر:

مرحله اول

برای تهیه جیب تاجر مجلسی ابتدا داخل قابلمه ای ۲ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیاید. بعد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و همراه با سینه مرغ و ادویه ها که شامل فلفل سیاه و کمی نمک است به آن اضافه می کنیم.

* نکته: زمانیکه مرغ پخته شد، اجازه می دهیم تا آب آن هم کاملا جذب سینه مرغ شود.

مرحله دوم

سپس خیارشورها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. ۸ شاخه جعفری تازه را پاک می کنیم و می شوییم و وقتی خشک شد، روی تخته ریز ساطوری می کنیم.

مرحله سوم

حالا جعفری خرد شده را هم به خیارشورها می افزاییم. داخل شیرجوش نصف لیوان آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیاید، بعد ذرت ها را داخل آن ریخته و اجازه می دهیم تا ۱۵ دقیقه آبپز شوند.

مرحله چهارم

زمانیکه ذرت ها پختند، آنها را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود سپس به مواد می افزاییم.گوشت مرغ که پخته شد، در آبکشی قرار می دهیم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله پنجم

پس از آنکه گوشت مرغ خنک شد روی تخته آشپزخانه می گذاریم و به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و به موادی که در بالا اشاره کردیم اضافه می کنیم. حالا سس مایونز را داخل پیاله ای می ریزیم و کمی نمک و فلفل سیاه به آن می افزاییم و خوب با قاشق آن را مخلوط می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

* نکته: می توانید از انواع ادویه ها که تمایل دارید در مواد میانی جیب تاجر بهره ببرید.

مرحله ششم

در ادامه سس را به مواد میانی جیب تاجر می افزاییم و با قاشق آن را کاملا زیر و رو می کنیم تا با سس کاملا آغشته شوند. کاسه محتوی مواد را داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

نان تست ها را کم کم روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقو لبه های آنها را می گیریم. دو عدد از نان تست ها را دقیقا روی یکدیگیر می گذاریم و با وردنه روی آن ها می رویم تا کاملا صاف شده و به یکدیگر بچسبند و فیکس شوند.

مرحله هشتم

سپس با قالب گرد همگی نان تست های چسبیده را قالب می زنیم. تخم مرغها را اول داخل یک پیاله می شکنیم تا از سالم بودن آن ها مطمئن شویم و بعد در کاسه ای می ریزیم و با چنگال خوب هم مز نیم تا از حالت لختی در بیاید

مرحله نهم

بعد شیر را به تخم مرغ اضافه می کنیم. همین طور کمی فلفل سیاه نیز به آن می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم. قابلمه ای کوچک با عمق زیاد را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجزاه می دهیم تا به مرور زمان داغ شود.

مرحله دهم

حالا نان های قالب گرد زده را ابتدا داخل مخلوط تخم مرغ فرو می کنیم و بعد در پودر سوخاری می غلطانیم و داخل روغن داغ قرار می دهیم تا هر دو طرف آنها به طور یکسان سرخ و طلایی شود.

مرحله یازدهم

پس از آنکه نان ها پف کردند و سرخ شدند، وسط آنها خالی می شود. نان های سرخ شده را از داخل روغن بیرون می آوریم و در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.

مرحله دوازدهم

نان ها را از وسط با قیچی برش می زنیم و مواد میانی جیب تاجر را از داخل یخچال بیرون می آوریم و با قاشق کوچک داخل نان ها را از مواد پر می کنیم و در ظرف مورد نظر آنها را می چینیم و با سس مورد نظر نوش جان ♡

* نکته: می توانید نان ها را به همان صورت کامل نیز پر از مواد کنید.
 
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,559
پسندها
19,201
امتیازها
113
مدال ها
18
اینو من درست کردم ثمین جون خیلی خوشمزه اس 😍
 
بالا