طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی، یک چاشنی بسیار خوشمزه و محلی، در این پست تمام فوت و فن های تهیه و نکات کلیدی پخت ترشی ذکر شده. فصل تهیه این ترشی لذیذ شمالی تابستان و با آبغوره تازه می‌باشد. استفاده از آبغوره کهنه مزه ترشی را خراب میکند. مدت زمان نگهداری ترشی هفت بیجار یک ماه درون یخچال می‌باشد.


مواد لازم برای تهیه ترشی هفت بیجار
گوجه نارس یا سبزسه کیلو
بادمجونیک و نیم کیلو
فلفل سبز تندیک و نیم کیلو
سیر خشکپنج بوته
پیازسه عدد
سبزی معطردو لیوان(چوچاق-نعنا-خالیواش)
پیاز متوسط۳ عدد
آبغوره تازهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی هفت بیجار گیلانی​



مرحله اول​

ابتدا مواد را بشویید و روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا خشک شوند. گوجه و بادمجان را با چاقو در ابعاد کوچک خورد کنید. با این کار مواد را راحت تر با غذاساز می‌توانید خورد کنید و فشار کمتری به دست می آید.


مرحله دوم​

ساقه های فلفل را جدا کنید سیر را نیز از پوستش جدا نمایید، پیاز را خورد کرده و آن را هم کنار قرار دهید. ابتدا گوجه ها را درون غذاساز بریزید و خرد کنید سپس آنها را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود.


مرحله سوم​

بادمجان ها را همراه با سیر و پیاز خرد شده درون غذاساز بریزید و آنها را نیز خورد کنید بعد از انجام این کار فلفل ها را خرد کرده و تمامی مواد را با هم مخلوط نمایید. مواد را با دست مخلوط کنید و آنها را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.


مرحله چهارم​

پس از اینکه آب اضافی را گرفتید نوبت به اضافه کردن سبزیجات خشک معطر و نمک میرسد، کمی با هم مواد را مخلوط کنید و در آخر آبغوره تازه را به آنها اضافه نمایید. درب ظرف را بسته و بعد از گذشت چند روز از ترشی استفاده کنید.
 
بالا