طرز تهیه آش رشته نذری برای ۱۰ نفر

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه آش رشته نذری برای ۱۰ نفر، یک از محبوب ترین نذری های ماه محرم و رمضان برای افطار روزه داران. در این پست آموزشی شما با فوت و فن و راز پخت آش رشته لعابدار و خوشمزه آشنا خواهید شد..


مواد لازم برای ده نفر
لوبیا قرمزیک پیمانه پلوپز
نخودیک و نیم پیمانه
باقلابه دلخواه یک پیمانه
عدسیک پیمانه
پیاز درشت برای پیاز داغ۲ عدد
سیر درشت برای سیر داغ۱۵ حبه
فلفل . زردچوبه . نعنابه دلخواه
سبزی آشییک کیلو

طرز تهیه آش رشته نذری برای ۱۰ نفر​

مرحله اول​

برای تهیه آش رشته نذری حبوبات را از ۲۴ ساعت قبل از آشپزی بخیسانید و در طول این مدت برای چند مرحله آب حبوبات را عوض کنید سپس آنها را بپزید. عدس را حتماً به صورت جداگانه بپزید.



مرحله دوم​

بعد از اینکه حبوبات را پختید حتما آب آن را جدا کنید. پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ را آماده کنید. قابلمه مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و نصف آن را آب کنید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد نصف قاشق نمک اضافه کنید.



مرحله سوم​

اضافه کردن نمک برای این است که سبزی ها به آب درون قابلمه رنگ پس ندهند. یک کیلو سبزی آشی را پاک کنید و آنها را خرد کنید پس از تمیز کردن درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد. مدام کف روی آن را بگیرید.



مرحله چهارم​

۳ قاشق غذاخوری آرد را درون یک لیوان آب حل کنید سپس آن را به سبزی ها اضافه نمایید. نصف سیر داغ و پیاز داغ و نعنا داغ ای را که آماده کرده بودید به مواد اضافه نمایید. بعد از ۱۵ دقیقه که سبزی‌ها پخت حبوبات و رشته را اضافه کنید.



مرحله پنجم​

می توانید دو قاشق کشک به سبزی ها اضافه کنید. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت الباقی سیر داغ و نعنا داغ و پیاز داغ را به آش رشته اضافه کنید. میزان نمک را اندازه کنید. بعد از اینکه رشته ها را اضافه کردید اجازه دهید تا برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه غذا بپزند.



مرحله ششم​

بعد از اینکه مواد شما کاملا پخته شدند اجاق گاز را خاموش کنید و در قابلمه را ببندید تا آش کاملا جا افتاده و لعاب دار شود، تقریباً برای ۳۰ دقیقه. اکنون می توانید آش را سرو کنید و با نعنا و پیاز و سیر داغ و کشک هم تزیین کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا