gamer
کاربر شهروند
Mr- تاریخ ثبتنام
- 12/9/22
- نوشتهها
- 1,572
- پسندها
- 1,863
- امتیازها
- 113
- مدال ها
- 6
- جنسیت
- آقا👨
گروه مافیاویرایش
رئیس مافیا:تصمیم نهایی برای تیر شب مافیا بر عهده اوست. استعلام وی برای کارآگاه منفی است و اگر در شب مورد اصابت تیر تکاور قرار گیرد از بازی خارج نمیشود. اوست که وظیفه شلیک شب را برعهده دارد و ناتو تنها با اجازه او قادر به استفاده از نقش خود است.
ناتو:
ناتو در طول بازی تنها یک شب میتواند با تأیید رئیس مافیا از نقشش استفاده کند و نقش دقیق یکی از شهروندها را حدس بزند.
اگر درست حدس بزند آن نقش در هر صورت از بازی خارج میشود و اگر اشتباه حدس بزند کسی از بازی خارج نمیشود. در شبی که گروه مافیا اقدام به استفاده از نقش ناتو میکند راوی اعلام میکند که قرار است ناتویی اتفاق بیفتد و در آن شب پزشک و تکاور بیدار نمیشوند و مافیا نیز اجازه تیراندازی در شب را ندارند.
گروگانگیر:
گروگانگیر در طول بازی هرشب بیدار میشود و نقش یک نفر را به گروگان میگیرد. کسی که نقشش گروه گرفته شده باشد شب نمیتواند از تواناییاش استفاده کند. گروگانگیر نمیتواند دو شب متوالی یک بازیکنی را انتخاب کند.
گروگانگیر و اعضای مافیا همدیگر را میشناسند اما گروگانگیر شبها به تنهایی بیدار میشود.
گروه شهروندانویرایش
کارآگاه:کارآگاه بازی هرشب بیدار شده و استعلام یکی از افراد بازی را از راوی میگیرد. استعلام گروگانگیر و ناتو مثبت و استعلام شهروندان و رئیس مافیا منفی است.
تفنگدار:
تفنگدار یک تفنگ جنگی و بینهایت تفنگ مشقی دارد و هرشب میتواند حداکثر ۲ تفنگ به افراد داخل بازی بدهد. کسانی که تفنگ دریافت کردند فردای آن روز و تا رسیدن به زمان رایگیری میتوانند از تفنگشان استفاده کنند و شخصی را مورد هدف قرار دهند، اگر آن شخص، مورد هدف تیر مشقی قرار گرفته باشد اتفاقی نمیافتد و اگر تیر جنگی به وی برخورد کند شخص از با کلام آخر از بازی خارج شده و شهروند یا مافیا بودن آن شخص توسط راوی اعلام میشود.
تفنگدار نمیتواند به خودش تفنگ جنگی بدهد.
بازیکنانی که تفنگ دریافت کردند از جنگی یا مشقی بودن آن اطلاعی ندارند.
اگر بازیکنی که تفنگ جنگی دریافت کند و در همان شب کشته شب شده باشد، تفنگ به دست تفنگدار برگشته و میتواند در شبهای بعدی ار آن استفاده کند.
نگهبان:
نگهبان نقش مقابل گروگانگیر است و اولین نفر قبل از همه بازیکنان بیدار میشود و از نقش شهروندان در برابر گروگانگیر محافظت میکند. شخصی که نگهبان او را انتخاب کرده باشد، از حمله گروگانگیر در امان است.
هرشب بیدار میشود و تا زمانی که ۱۰ الی ۸ نفر در بازی باشند ۲ انتخاب دارد، و زمانی که کمتر از ۷ نفر در بازی باشند ۱ انتخاب دارد.
نگهبان در طول روز زره داشته و درصورتی که از در روز مورد اصابت تیر جنگی یا با رایگیری از بازی خارج شود، زره خود را از دست داده و نقشش افشا میشود و با نقش شهروند ساده به بازی ادامه میدهد (دیگر نمیتواند نگهبانی کند).
تکاور:
تکاور یک تیر دارد و هر شب بیدار میشود اما تنها زمانی که مافیا به سمت او شلیک کرده باشد حق تک تیراندازی دارد و میتواند شخصی را مورد هدف قرار دهد،
اگر شخصی که به او شلیک میکند شهروند باشد، خودش از بازی خارج میشود (حتی اگر پزشک او را نجات دهد).
اگر شخص مورد نظر مافیا باشد، خودش در بازی مانده و مافیا از بازی خارج میشود.
البته در صورتی که رئیس مافیا را بزند، کسی خارج نمیشود.
پزشک:
پزشک هر شب بیدار میشود و تا زمانی که ۱۰ الی ۸ نفر در بازی باشد میتواند ۲ نفر و کمتر از ۷ نفر ۱ نفر را میتواند از تیرهای شبانه نجات دهد (چه شهروند چه مافیا).
دکتر در طول بازی ۲ بار میتواند خودش را انتخاب کند.
شهروند ساده:
هیچ قابلیتی در شب یا روز ندارد.
روش انجام مسابقه[۴]ویرایش
در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم شده و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیهسازی میشود. در طول فاز روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویتهای مافیایی بحث میکنند و برای حذف یک مظنون رأیگیری میکنند.بهطور خلاصه، هدف نهایی بازی مافیا از بین بردن یا به عبارت بهتر، از بازی بهدر کردن «شهروندها» توسط گروه مافیا یا برعکس آن از بین بردن مافیاهای بازی توسط شهروندها است.
در سبک بازی شهروند و مافیا با سناریوی صدا و سیما بعد از اعطای نقش به هریک از بازیکنان، در روز اول هر بازیکن به معرفی خود و ظنهای مافیایی خویش میپردازد. روز اول روز معارفه است و رأیگیری انجام نمیشود. در شب اول با اعلام راوی گروه مافیا و پس از آن نقشهای دیگر به ترتیب بیدار میشوند. شب اول بازی شب معارفه است و تیری از جانب مافیا شلیک نمیشود.
در روز دوم و روزهای بعد شهروندان برای کشف گروه مافیا به بحث دربارهٔ مظنونهای خود در دو زمان نوبت بازی و چالش میپردازند. بعد از اظهار نظر بازیکنان، یک یا چند نفر با اکثریت آرا به دادگاه برای دفاع از خود میروند. هر بازیکن در دادگاه از خود دفاع میکند و استدلالهای خود را بیان میکند. بعد از دفاع، با رأیگیری مجدد اگر یکی از بازیکنان حدنصاب آرا را کسب کند از بازی اخراج میشود. برای هر بازیکن قبل از خروج از بازی در روز، امکان بیان کلامهای آخر وجود دارد.
بلافاصله بعد از شروع فاز روز، امکان انجام دو مرتبه استعلام از تعداد شهروندان و مافیاهای خارج شده از بازی وجود دارد؛ که به هدایت بازیکنان باقی مانده در بازی نسبت به مواضع افراد حاضر کمک میکند.
خروج یک مافیا در شب با تیر تک تیرانداز توسط راوی اعلام میشود و بازیکنان متوجه میشوند که کشتهٔ اعلام شده با تیر تک تیرانداز خارج شدهاست.
زمانی که تعداد بازیکنان مافیا و تعداد بازیکنان شهروند برابر شود، بازی با برد گروه مافیا به پایان میرسد. اگر تعداد بازیکنان بازی به سه نفر متشکل از دو شهروند و یک مافیا برسد، بازیکنان به مدت دو دقیقه به صورت آزاد با هم صحبت میکنند و نهایتاً با انجام عمل دست دادن تکلیف برد شهروند یا برد مافیا مشخص میشود.
اشاره مستقیم و حتی غیرمستقیم به نقش خود در طول اظهار نظر در روز به هر نحوی ممنوع بوده و درصورت وقوع باعث اخراج انضباطی سریع و بی قید و شرط از بازی میشود.
اما در مقابل اطلاق نقش به هر یک از بازیکنان حاضر در بازی تنها با اخطار روای روبهرو خواهد شد و در صورت تکرار ممکن است شخص اطلاق کننده با اخراج انضباطی مواجه گردد. با این وجود، اطلاق نقش به بازیکنی که از بازی خارج شده، آزاد است. به بیانی دیگر اطلاق نقش به مرده بلامانع میباشد.
در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم شده و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیهسازی میشود. در طول فاز روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویتهای مافیایی بحث میکنند و برای حذف یک مظنون رأیگیری میکنند.
بهطور خلاصه، هدف نهایی بازی مافیا از بین بردن یا به عبارت بهتر، از بازی بهدر کردن «شهروندها» توسط گروه مافیا یا برعکس آن از بین بردن مافیاهای بازی توسط شهروندها است.
در سبک بازی شهروند و مافیا با سناریوی صدا و سیما بعد از اعطای نقش به هریک از بازیکنان، در روز اول هر بازیکن به معرفی خود و ظنهای مافیایی خویش میپردازد. روز اول روز معارفه است و رأیگیری انجام نمیشود. در شب اول با اعلام راوی گروه مافیا و پس از آن نقشهای دیگر به ترتیب بیدار میشوند. شب اول بازی شب معارفه است و تیری از جانب مافیا شلیک نمیشود.
در روز دوم و روزهای بعد شهروندان برای کشف گروه مافیا به بحث دربارهٔ مظنونهای خود در دو زمان نوبت بازی و چالش میپردازند. بعد از اظهار نظر بازیکنان، یک یا چند نفر با اکثریت آرا به دادگاه برای دفاع از خود میروند. هر بازیکن در دادگاه از خود دفاع میکند و استدلالهای خود را بیان میکند. بعد از دفاع، با رأیگیری مجدد اگر یکی از بازیکنان حدنصاب آرا را کسب کند از بازی اخراج میشود. برای هر بازیکن قبل از خروج از بازی در روز، امکان بیان کلامهای آخر وجود دارد.
بلافاصله بعد از شروع فاز روز، امکان انجام دو مرتبه استعلام از تعداد شهروندان و مافیاهای خارج شده از بازی وجود دارد؛ که به هدایت بازیکنان باقی مانده در بازی نسبت به مواضع افراد حاضر کمک میکند.
خروج یک مافیا در شب با تیر تک تیرانداز توسط راوی اعلام میشود و بازیکنان متوجه میشوند که کشتهٔ اعلام شده با تیر تک تیرانداز خارج شدهاست.
زمانی که تعداد بازیکنان مافیا و تعداد بازیکنان شهروند برابر شود، بازی با برد گروه مافیا به پایان میرسد. اگر تعداد بازیکنان بازی به سه نفر متشکل از دو شهروند و یک مافیا برسد، بازیکنان به مدت دو دقیقه به صورت آزاد با هم صحبت میکنند و نهایتاً با انجام عمل دست دادن تکلیف برد شهروند یا برد مافیا مشخص میشود.
اشاره مستقیم و حتی غیرمستقیم به نقش خود در طول اظهار نظر در روز به هر نحوی ممنوع بوده و درصورت وقوع باعث اخراج انضباطی سریع و بی قید و شرط از بازی میشود.
اما در مقابل اطلاق نقش به هر یک از بازیکنان حاضر در بازی تنها با اخطار روای روبهرو خواهد شد و در صورت تکرار ممکن است شخص اطلاق کننده با اخراج انضباطی مواجه گردد. با این وجود، اطلاق نقش به بازیکنی که از بازی خارج شده، آزاد است. به بیانی دیگر اطلاق نقش به مرده بلامانع میباشد.