سریعترین روش از بین بردن جای جوش نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,798
پسندها
22,600
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot
سریعترین روش از بین بردن جای جوش نی نی سایت

معمولا جوش صورت در دوران بلوغ ایجاد می شود ، ولی به نظر می رسد که درمان آن در برای همیش که با معضل مواجه است. همین طور که همه ما می دانیم از بین رفتن جوش و بهبود سریع جای جوش کار بسیار سختی است، در حالی که هر کسی می تواند با استفاده از راهکارهای طبیعی این کار را انجام دهد.
بدن انسان به شکل طبیعی آسیب های وارده به پوست و بافت های میانی آن را اصلاح می کند و در طول این مراحل ، بدن شما کلاژن (ماده ای که نقش مهمی در نگهداری از بافت های بدن) تولید می کند. کاهش کلاژن سازی می تواند سبب ایجاد جوشگاه و یا وسعت آسیب گردد. در ادامه به درمان خانگی جای جوش و روش از بین بردن جای جوش یک روزه و فوری میپردازیم.

راهکارهایی برای درمان سریع جای جوش​

برای از میان بردن جای جوش در کوتاه ترین زمان چه باید کرد ؟ فوری ترین روش از بین بردن جای جوش کدام است ؟

۱- آلوئه ورا​

انسان ها قرن هاست که از آلوئه ورا برای استفاده از خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده عالی آن به ویژه در احیا سلول های سالم در سطح سلولی استفاده می کنند.
استفاده به شکل موضعی از آلوئه ورا می تواند رطوبت پوست و آسیب های بافت ها را التیام بخشد، که همین موضوع سبب می شود آن را به یک ضد عفونی کننده ی لازم و حیاتی تبدیل کند.
از برگ های آلوئه ورا، پوسته ی سبز را جدا کنید و ژل سفید رنگ درون آن را بر موضع جوش گاه بمالید و فرصت دهید که حدود ٣٠ بر روی پوست شما بماند تا در پوست نفوذ کند. بعد از استفاده از آب گرم ( داغ نباشد )، پوست را بشویید. حالا پوست را با یک حوله ی که نرم باشد خشک کنید.
برای نتیجه ی بهتر ، این راهکار را دو بار در روز (یک بار در اول و یک بار در آخر شب ، قبل از خوابیدن ) استفاده کنید. اگر مایل باشید با کرم مرطوب کننده ی که همیشه استفاده می کنید ژل آلوورا را ترکیب کنید و آن را به پوست صورت بمالید و زمان بدهید یک شب تا صبح بماند.پوست صورت شما صبح نرم تر شده و همین طور جوش گاه ها کم رنگ خواهند شد.

۲- جوش شیرین​

جوش شیرین دارای خواص بیشماری است ولی اصلی‌ ترین خاصیت ، توانایی تحریک پوست به دلیل فایده های گوناگونی است که دارد. ذره های جوش شیرین شما را از دست سلول های مرده نجات می دهد .
چند قاشق غذا خوری جوش شیرین را با مقدار مناسبی آب ترکیب کرده و سپس آن را بر روی پوست خود به ویژه نواحی دارای جای جوش به مدت ٣ دقیقه ماساژ دهید. زمان دهید این ترکیب روی پوستتان تا چند دقیقه بماند و آن را با آب گرم شست و شو دهید در نهایت از یک کرم مرطوب کننده معمولی استفاده کنید.
جوش شیرین می تواند پوست را بسیار خشک کند پس بهتر است از این روش درمان تنها یک یا دو بار در هفته و پیش از خواب استفاده کنید.

٣-ماسک صورت لیمو​

همانگونه که پیش از این ذکر شد، جای جوش موقعی ایجاد می شود که بدن توان به تولید کلاژن لازم برای کمک به بازسازی لطمات ناشی از جوش نباشد. حالا یک ماسک خانگی برای جای اسکار را تهیه میکنیم.
ویتامین C یک محرک طبیعی عالی برای کلاژن سازی است. استفاده از این ماسک علی‌الخصوص اگر با عسل و روغن بادام تهیه شود می تواند به بهبود سریع اسکار جوش کمک کند.
یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری شیر را با هم خوب مخلوط کنید و آن را هر روز و به مدت ١٠ روز مصرف کنید.همین طور می توانید از آب لیموی تازه برای درمان فوری جوشگاه استفاده کنید. آب نصف یک لیمو را بگیرید و با سر انگشت به اسکار ها خود بمالید. اگر پوست شما بسیار حساس است و سریع خشک می شود ، آب لیمو را با گلاب ترکیب کنید و بعد استفاده کنید.
برای اضافه شدن آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد مغذی که بافت پوست را بهبود می بخشند، می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو را با ۱یا ۲ قاشق چای خوری روغن ویتامین E ترکیب کنید.

۴- عسل برای درمان فوری جای جوش​

عسل می تواند برای درمان سریع جای جوش موثر باشد. مطالعات نشان داده اند که استفاده مستمر و مرتب از عسل می تواند سبب بهبود ظاهر پوست شود. ۲ قاشق غذاخوری عسل با ۱/۴ فنجان بلغور جو دوسر را ترکیب کرده و آن را در نقاطی هایی که جوش دارد بزنید و زمان دهید حدود ۱۵-۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید. این روش برای از بین بردن فوری جای جوش کاربرد دارد .
همین طور می توانید با استفاده از یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چای خوری دارچین ماسک مفید دیگری درست کنید. هر چند سفارش می شود که این ماسک را تنها یک ساعت روی پوست بگذارید، اما می توانید کل طول شب نیز از آن استفاده کنید، زیرا دارچین سبب سرعت بخشیدن به بازسازی سلول و بهبود جوش ها خواهد شد.
ترکیب عسل و آسپرین را امتحان کنید. اسید سالیسیلیکی که در آسپرین وجود دارد اکثرا در درمان تعداد فراوانی از بیماری های پوستی استفاده می شود و دانشمندان نشان داده اند که ساختار پوست و ظاهر آن با مصرف این ماسک بهبود می یابد. این یک ماسک برای جای جوش بسیار مفید است. .

۵– ترکیب آب خیار و ماست​

ماست دارای اسید لاکتیک، که سرشار از اسیدهای هیدروکسی آلفا است، می باشد. این ماده پوست شما را احیا می کند. از سوی دیگر، خیار حاوی ویتامین های A، B1 و C است که می تواند التهاب، قرمزی، تورم را بسیار کم می کند و ساختار پوست شما را بهبود بخشد و در درمان سریع اسکارها موثر واقع شود.
خیار را در مخلوط کن بریزید و آن را پوره کنید. ماست را به آن افزوده و به هم بزنید. این ماسک را روی پوستی که مشکل برای ۱۵-۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد آن را با آب گرم شست و شو دهید . اگر هر دو را در دسترس شما ندارید از یکی به شکل جداگانه استفاده کنید. در نهایت با استفاده از یک حوله پاک پوست خود را خشک کنید. این ماسک برای از بین بردن جوش گاه در کمترین زمان خانگی است.

۶- پوست خشک شده پرتقال برای درمان فوری جای جوش​

پوست پرتقال بسیار خوش بو است ، و همچنین با تحریک کلاژن سازی می تواند به بهبود پوست کمک کند . همین طور ، پوست پرتقال دارای رتینول است، ماده ای که سبب تخریب پوست طبیعی شده و سلول های مرده را از روی آن پاک می کند و برای نابودی جوش در یک شب مفید است.
پوست پرتقال را زیر نور خورشید یا در دستگاه مخصوص خشک کن قرار دهید تا خشک شود. دقت کنید که پوست پرتقال به اندازه ای خشک شود که به راحتی آن را پودر کرد. گلاب را به اندازه کافی به آن اضافه کنید تا خمیر ساخته شود و سپس از آن استفاده کنید. بعد از گذشت چند دقیقه آن را بشویید و از اندکی کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه در درمان فوری جای جوش برسید.

۷- اسیدهای چرب امگا ۳​

ایجاد دگرگونیهایی در رژیم غذایی خود برای داشتن پوستی سالم و بدون جوش ، لازم است. همچنین ، داشتن رفتارهای خاص در زندگی سبب جلوگیری از بروز جوش در آینده و پایداری روشنایی و شفافیت پوست خواهد شد. به گفته ی کارشناسان، اسید های چرب دارای خاصیت های آنتی اکسیدانی هستند که التهاب را کم می کند و در همین طور پوست را بسیار انعطاف پذیر می کنند.
غذا های زیادی وجود دارند که دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند، مفید ترین این غذا ها عبارتند از:
  • ماهی تن (ماهی تازه نه کنسرو شده)
  • ماهی سالمون
  • شاه ماهی
  • ساردین
به هر حال، ماهی ها تنها منشا اسید های چرب نبوده و سایر غذاها مثل گردو، بادام، دانه ها و پسته نیز می شود مورد استفاده قرار بگیرند. جو، گندم کامل، جودوسر، سبوس جو، برنج قهوه ای، سبوس گندم و کوینوآ نیز دارای امگا ۳ هستند.

۸- ویتامین A​

به گفته ی محققان NIH، روی و ویتامین A از سایر مواد مغذی اصلی و مهم هستند که می توانند به عنوان آنتی اکسیدان کارایی داشته باشند و برای داشتن پوست سلامت باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
در کل ، ویتامین A در گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات لبنی به میزان زیاد یافت می شود، اما به علت وجود مقدار زیادی چربی بد (LDL) و چربی های اشباع شده در این غذاها نبایستی در مصرف آن ها زیاده روی کرد.
منابع گیاهی ویتامین A در مرتبه بهتر می باشند زیرا دارای چربی نبوده و در نهایت مفید تر هستند. این منابع شامل زردآلو، گریپ فروت، طالبی، هویج، کدو تنبل، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و دیگر سبزیجات با برگ سبز تیره می شوند.

۹- مصرف کافئین را کاهش دهید.​

تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که کافئین می تواند بدن را درگیر بی آبی (خشک شدن یا دهیدراته ) کرده و پوست شما را مورد هجمه جای جوش قرار دهد.
از نوشیدن بیشتر از ۲ فنجان کوچک قهوه در روز دوری کنید. بعضی از اقسام چای نیز امکان دارد دارای کافئین باشند مثل چای سیاه، سبز و سفید . نوشیدین بیشتر از یک فنجان در روز ممنوع است علب الخصوص اگر هم اکنون ۲ فنجان قهوه می نوشید. سلامت باشید ❤️
 
بالا