سرکه بالزامیک و موارد استفاده از آن

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6

موارد استفاده سرکه بالزامیک چیست؟​


۱- این سرکه از نوع چاشنی های می باشد که خواص متعددی داشته است. همه ی انواع آن ضد سرطان هستند و در نهایت می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کنند و همچنین قابلیت ضد عفونی کنندگی و خواص ضد میکروبی را در خودشان جای داده اند. در گذشته ها برای درمان عفونتهای ویروسی و همچنین در ضدعفونی کردن زخم ها نیز از این سرکه استفاده می شده است.

۲- این سرکه از انگوری تهیه می گردد که انگور دارای گروهی از فلاونوییدها می باشد. این گروه چون خاصیت انتی اکسیدانی دارند می توانند عملکردی در خصوص ضد سرطانی، ضدپیری سلول های بدن، ضد بیماریهای قلبی عروقی داشته باشند.

۳- تمامی سرکه ها تا حدودی می توانند در کاهش میزان اشتها افراد مفید باشند و نوعی میل سیری را القا ببخشند و سرکه بالزامیک نیز جز این دسته ها قرار داشته است. به این معنی که فرد وقتی سرکه بالزامیک را با غذاهای سرد یا حتی سالادها مصرف می کند تا میزان زیادی به کاهش اشتها خود کمک کرده و می توان گفت جز بهترین روش ها برای کاهش وزن به شمار می رود.

در تمامی سرکه ها به دلیل وجود اسیداستیک ،کمک زیادی به کاهش چربی خون می کنند و در افرادی که چربی خونشان بالا است یا اینکه مستعد مبتلا شدن به چربی خون بالا هستند، منجر به کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید می شوند.

۴- شما می توانید در سالادها از این نوع سرکه ها چندین قاشق مرباخوری استفاده کنید. اگر با روغن زیتون نیز سرکه بالزامیک را مخلوط نمایید یک سس سالم و مغذی را درست کرده اید که برای هر سالادی می توانید از آن استفاده نمایید

نکته – برای افرادی که رفلاکس معده دارند یا مبتلا به برگشت اسیده معده از معده به مری را داشته و دچار ترش کردن یا سوزش سر دل می شوند این سرکه مناسب نیست و نباید از آن استفاده کنند. حتی افرادی که به انگور نیز حساسیت داشته اند، باید در خصوص مصرف این سرکه احتیاط های لازم را در نظر داشته باشند
 

موضوعات مشابه

تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
112
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
78
تابان
تابان
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
137
تابان
تابان
بالا