زیارت و دعای روز پنجشنبه همراه با ترجمه

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,973
پسندها
22,644
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

امروز روز پنجشنبه روز حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام است
بگو در زيارت آن حضرت‏:
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ خَالِصَتَهُ‏
سلام بر تو اى ولى خدا (اى حسن عسكرى «ع») سلام بر تو اى حجت خدا و بنده خاص و خالص خدا
السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ‏
سلام بر تو اى پيشواى اهل ايمان و وارث علم پيغمبران و حجت پروردگار عالميان
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏
درود خدا بر تو و بر خاندان تو كه خوبان و پاكان عالمند
يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍ‏
اى امام من اى حضرت امام حسن عسكرى
أَنَا مَوْلًى لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ وَ هَذَا يَوْمُكَ وَ هُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ‏
من دوست شما و خاندان شما هستم و در اين روز پنجشنبه مهمان و پناهنده به شما هستم
فَأَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ إِجَارَتِي بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏
پس از من به لطف مهمان نوازى كن و مرا در جوارت پناه ده به حق خاندان تو كه خوبان و پاكان عالمند.
InShot
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أَذْهَبَ اللَّیْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَ جَاءَ بِالنَّهَارِ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَ کَسَانِى ضِیاءَهُ وَ أَنَا فِى نِعْمَتِهِ.

اللّٰهُمَّ فَکَمَا أَبْقَیْتَنِى لَهُ فَأَبْقِنِى لِأَمْثالِهِ، وَ صَلِّ عَلَى النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لَا تَفْجَعْنِی فِیهِ وَ فِی غَیْرِهِ مِنَ اللَّیالِى وَ الْأَیَّامِ، بِارْتِکَابِ الْمَحَارِمِ، وَ اکْتِسَابِ الْمَآثِمِ، وَ ارْزُقْنِى خَیْرَهُ، وَ خَیْرَ مَا فِیهِ، وَ خَیْرَ مَا بَعْدَهُ، وَاصْرِفْ عَنِّى شَرَّهُ، وَ شَرَّ مَا فِیهِ، وَ شَرَّ مَا بَعْدَهُ.

اللّٰهُمَّ إِنِّى بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ، وَ بِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ أَعْتَمِدُ عَلَیْکَ، وَ بِمُحَمَّدٍ الْمُصْطَفىٰ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیْکَ.

به نام خدا که رحمت او بسیار و مهربانی‌ او همیشگی است. سپاس خدای را که شب تاریک را با قدرت خود برد و روز روشن را به رحمت خود آورد و لباس پر فروغ آن را در حالی‌که قرین نعمت او بودم، بر تن من کرد.

خدایا همچنان که مرا برای این روز نگاه داشتی، برای امثال آن نیز پابرجا بدار و بر پیامبر اسلام محمّد (ص) و خاندان او درود فرست و مرا در این روز و شب‌ها و روز‌های دیگر به فاجعه‌ انجام گناهان مبتلا مساز. خیر این روز و خیر آن‌چه در آن است و خیر پس از این روز را روزی‌ام کن و شرّ این روز و شرّ آن‌چه در آن است و شرّ پس از آن را از من بازدار.

خدایا، من با گردن نهادن به دین اسلام به‌سوی تو متوسل می‌شوم و با حرمت نهادن به قرآن به تو اعتماد می‌کنم و دوستی محمّد (ص) بنده برگزیده‌ تو را (که درود خدا بر او و خاندان ایشان باد) نزد تو به شفاعت می‌طلبم.

فَاعْرِفِ اللّٰهُمَّ ذِمَّتِىَ الَّتِى رَجَوْتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِى، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

اللّٰهُمَّ اقْضِ لِى‌ فِى الْخَمِیسِ خَمْساً لَا یَتَّسِعُ لَها إِلّا کَرَمُکَ، وَ لَا یُطِیقُها إِلّا نِعَمُکَ، سَلَامَةً أَقْوىٰ بِهَا عَلَىٰ طَاعَتِکَ، وَ عِبادَةً أَسْتَحِقُّ بِها جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ، وَ سَعَةً فِى الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلَالِ، وَ أَن تُؤْمِنَنِى فِى مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِکَ، وَ تَجْعَلَنِى مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِى حِصْنِکَ، وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْ تَوَسُّلِى بِهِ شَافِعاً، یَوْمَ الْقِیامَةِ نَافِعاً، إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ.

پس خدایا پیمانی که روا شدن حاجتم را به آن امید بسته‌ام، بپذیر،‌ ای مهربان‌ترین مهربانان.

خدایا در روز پنج‌شنبه، پنج حاجت مرا برآور که آن‌ها را جز کرم تو، گنجایش و جز نعمت‌های تو طاقت، ندارد: سلامتی که با آن برای انجام طاعت تو نیرو گیرم و عبادتی که با آن سزاوار پاداش فراوان تو شوم و گشایشی در حال من با روزی حلال و این‌که به من با امان خویش در هنگامه‌های ترس، امنیت دهی و از هر غم و اندوه کوبنده در دژ استوار خویش پناهم دهی، بر محمّد (ص) و خاندان محمّد (ص) درود فرست و چاره‌جویی‌ام را به‌وسیله‌ او شفیع سودمندی برای من در روز قیامت قرار ده. به‌ یقین، تو مهربان‌ترین مهربانانی.
 
بالا