زن بودن و زن ماندن کار هرکسی نیست و مهارت میخواهد ✨️

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
بذار برایت بگویم که زن بودن و زن ماندن کارِ هرکسی نیست و مهارت میخواهد.

باید بلد باشی وقتی صبح ها کودکت را از خواب بیدار میکنی تا به مدرسه‌اش برود و لباسهایش را میپوشانی و سفره صبحانه را آماده میکنی و برایش لقمه میگیری فکر کنی امروز باید جلوی آینه بایستی و خودت را به خودت یاداور بشی تا نکند یک وقت زیبایی ات از بین برود و در چشم اطرافیان تکراری شوی.

باید بلد باشی وقتی پای اجاق گاز ایستاده ای و برای اهالی خانه غذا درست میکنی و یک دستت به ادویه ریختن و یک دست دیگرت به آبکشی کردن برنج که خام یا شِفته نشود باشد ، خودت را در خیال و رویاهای خودت غرق کنی و زیر لب عاشقانه ترین شعرها را وسط جلیز و ولیز کردن روغن در ماهیتابه و آب سرد ریختن روی برنج، زمزمه کنی و مراقب باشی غذایت بی نمک یا پرنمک نشود، خوش عطر و طعم از آب دربیاید تا به مذاق اهالی خانه خوش بیاید و اگر لبهایشان به تعریف کردن باز نشود لااقل تحقیر و مسخره‌ات نکنند.

باید بتوانی بعد از سفره پهن کرد در حالی که یک دستت بشقاب ها و یک دستت پارچ آب است حواست به بی میل خوردنشان باشد که نکند غذایت را دوست ندارند؟ بعد هم جمع کردن تنهایی سفره بدون تشکر که برحسب وظیفه ات میدانند و در دلگیرترین حالت ممکنت وقتی پای سینگ ظرف‌شویی می ایستی ، وسط ظرف‌های کثیف و دستهای کف آلودت ، مراقب باشی صدای برهم خوردن ظرف‌ها ارامش را از اهالی خانه نگیرد و هزاران بار در خیالاتت تصور کنی روی صحنه ایستاده ای و زیباترین ملودی های زندگی ات را آواز میکنی و همه به احترام زیباترین صدای دنیا ، ایستاده تشویقت میکنند و غرق در غرور و شعف میشوی.

زن که باشی باید بتوانی وقتی برای استراحت روزانه ات کمی چشمهایت را میبندی به جای پر کشیدن به رویاهای خودت، به آینده بچه‌هایت فکر کنی و بارها خودت را نادیده بگیری و از خودت بگذری.

وقتی خانه ات را جارو میکشی،
وقتی به درس بچه ها رسیدگی میکنی،
وقتی لباس میشوری،
وقتی گردگیری میکنی،
وقتی خرید میروی و با دوتا دست ده‌ها نایلون سنگین را دستت میگیری و میان بحبوحه بهترین غذای روز را پختن و تمیزکاری های خانه،
به همه چیز فکر کنی،
به مادرت، پدرت، خانواده‌ات، بچه‌هایت، همسرت...و شاید اگر وقت اضافه آمد به خودت.

بذار برایت بگویم:
زن بودن کار هرکسی نیست و هیچ موجودی از پسِ پیچیده ترین فرمول آفرینش برنمی‌آید.

•فرگل مشتاقی•
‹💜👩🏻›

IMG 20230207 194757 715
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پ
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
24
پرند اسکارف
پ
یکی یدونه
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
52
انشرلی موخرمائی
انشرلی موخرمائی
بالا