رژیم فستینگ 16 8 نی نی سایت 🔴 تجربه شخصی

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
InShot
رژیم فستینگ 16 8 نی نی سایت 🔴 تجربه شخصی



رژیم فستینگ 16:8 چیست ‌‌؟ و روش لاغری با آن به چه صورت است؟

زمان مطالعه این مطلب : 3 دقیقه

رژیم فستینگ 16:8 از انواع رژیم های لاغری با روزه متناوب است و به غير از کاهش وزن مزیت های دیگری مثل کنترل فشار خون نیز دارد در این رژیم فرد در ١۶ ساعت به هیچ وجه اجازه مصرف یک سری از غذاها را ندارد

رژیم فستینگ در چند سال اخیر به عنوان راهی برای کاهش وزن و سلامتی بدن در مورد توجه قرار گرفته است و روش های مختلفی برای انجام این رژیم وجود دارد.


یکی از راهکارهای جدید، خوردن غذا در زمان های کوتاه است، شما می توانید ٨ ساعت در روز غذا بخورید و ١۶ ساعت هیچ وجه غذا نخورید ، این نسبت به شکل شایعی به عنوان رژیم ١۶ ٨ یا
٨ ١۶ نامیده می شود.

_______________________________________________________
رژیم غذای ٨:١۶ چیست؟
همانگونه که در ادامه این مقاله از تناسب اندام در وطن وی خواهیم گفت تعریف رژیم ١۶:٨ این است که:در نسخه ١۶:٨ فستینگ (روزه متناوب) ، غذا خوردن خود را به هشت ساعت در میان روز محدود می کنید، به طور مثال، بین ١٠ صبح تا ۶ بعد از ظهر محدود می کند.

در آن زمان ، شما اجازه دارید بدون محدودیت کالری مصرف کنید . سیستم سوخت و ساز شما و مهار قند خون در هنگام صبح بالاتر است، بنابراین اگر در اول روز غذا بخورید، کالری ها بهتر سوخته خواهند شد و مناسب تر خواهد بود. در طول دوره ١۶ساعته بدون مصرف غذا، شما می توانید (و بایستی ) مقدار زیادی آب، چای سیاه و قهوه بنوشید.

_______________________________________________________

آیا رژیم غذایی 16:8 واقعا مفید است و اثری روی کاهش وزن و لاغری دارد؟


اولین مطالعات در مورد آثار رژیم غذایی 16:8 در انسان، به تازگی در نشریه تغذیه و پیری سالم انتشار یافته است . در طول یک آزمایش 12 هفته ای، 23 شخص بالغ چاق، عدم مصرف غذا و محدود سازی خود را از 10 صبح تا 6 بعد از ظهر انجام دادند، و در دوره 8 ساعته هر غذایی که دوست داشتند، مصرف می کردند .

طبق گفته محققان، آنها مشاهده کردند که شرکت کنندگان که تقریبا 350 کالری کمتر در روز کمتر از گروه کنترل مصرف غذا، دریافت کردند، مقدار اندکی از وزن بدنشان را از دست دادن و همچنین باعث مهار فشار خون سیستولیک در آنها شد.

_______________________________________________________

باید ها و نباید ها در رژیم فستینگ 16:8

تحقیقات نشان می دهد که این نوع غذا خوردن با محدودیت زمانی، برای از دست دادن وزن بسیار کاربردی است، اگر چه امکان پذیر است مثل دیگر انواع فستینگ ، مانند روزه داری پشت سرهم، که سبب کسر کالری زیادی می شود، موثر نخواهد بود.

دانشمندان همین طور خاطر نشان شده اند که مصرف نوشیدنی های کافئین در طول ساعات روزه داری ممکن است نظم روزانه شما را دچار اختلال کند ، که بر متابولیسم نیز تاثیر می گذارد.

"این مطالعات نشان می دهد که مصرف 8 ساعته غذا، سبب کاهش محدودیت ورودی کالری و کاهش وزن در بزرگسالان چاق می شود، بدون کالری شماری "، این یافته ها تاکید می کنند که در صورتی که این نتایج امیدوار کننده بوده برای نسبت 8:16، ولی برای فستینگ با نسبت بیشتر، نیاز به تحقیق گسترده تری دارد.

بیشتر مطالعات و تحقیقات در مورد فستینگ مکرر روی حیوانات انجام شده، به جای انسان ها.

این رژیم و عدم مصرف غذا به مدت 16 ساعت همین طور بدن شما را به کتوز وارد می کند، به این معنی که بدن شما شروع به سوخت و ساز چربی برای انرژی می کند و کتون ها را در ادرار شما وجود خواهند داشت (دقیقا مثل رژیم غذایی کتو)، که می تواند سبب کاهش وزن شود.

_______________________________________________________

در رژیم غذایی 16:8 چه چیزی می توان مصرف کرد ؟

رژیم 16:8 یک رژیم فستینگ است، برای اکثر افراد، شما در آن هنگام که می خوابید، می توانید در آن 8 ساعت خودتان را انتخاب کنید - پس ممکن است به طور مثال بین 10 صبح - 6بعد از ظهر یا 11 صبح - 7 عصر باشد. علاوه بر این، شما هنوز هم اجازه مصرف چای و قهوه در خارج از آن ساعت ها را دارید ، پس فقط آب نیست که می توانید بنوشید.

این رژیم غذایی به شما پیشنهاد نمی کند که همه مواد غذایی را که می توانید در 8 ساعت بخورید را بخورید. اما شما به شکل متعادلی از غذاهای و دارای چربی و تقویت کننده سلامتی مصرف میکنید.

کارشناسان تغذيه پیشنهاد می کنند حتما بایستی که شما هر روز به شکل کاملا درست و مناسبی از گوشت بدون چربی، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات، آجیل لوبیا دریافت می کنید، واقعا به همین سادگی است.
 
بالا