روغن مالی در ناف در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴+ سایر متخصصین طب سنتی

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,885
پسندها
22,635
امتیازها
113
مدال ها
6
روغن مالی در ناف در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴+ سایر متخصصین طب سنتی

روغـــــن مالــی ناف با طب سنتی از نظر متخصصین طب سنتی

نحوه روغن مالیدن در ناف
✔️روغن‌درمانی ناف:برای مالیدن روغن داخل ناف، کافی است روغن را کمی گرم کنید و با نوک انگشتان خود آن را به آرامی روی ناحیه ماساژ دهید. توصیه می‌شود این کار را قبل از خواب انجام دهید، تا روغن بتواند در هنگام خواب تاثیر خود را بگذارد. توجه فرمایید نافتان را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

✔️روغن مالی با توجه به بیماری ، مزاج فرد ، محل سکونت و.. از ۱۴ تا ۲۰جلسه شب توصیه میشود.

✔️چون جذب روغن در شب بسیار بالاست بنابراین توصیه میشود روغن مالی شبها انجام شود
______________________________
روغن مالی ناف برای درمان یبوست و نفخ
✔️رفع یبوست به کمک ماساژ و مالیدن روغن در ناحیه ناف نیز امکان پذیر است. برای این کار می توانید روغن های بابونه یا زیتون را به دور ناف خود بزنید و نافتان را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. این کار را برای 35 مرتبه انجام دهید که مواد زائد به کمک مدفوع دفع شود
______________________________
روغن مالی در ناف برای تسکین انواع دردها در طب سنتی

✔️ماساژ دادن روغن سیاه دانه در نزدیکی ناف می‌تواند به تسکین درد شکم ناشی از عوامل مختلف مانند سوء هاضمه، دردهای قاعدگی و یبوست کمک کند. ناف مرکز بدن است و ماساژ روغن در این منطقه به تحریک جریان خون در ناحیه شکم کمک می‌کند و باعث بهبودی و تسکین درد می‌شود.
ناف تنها نقطه ای کوچک در مرکز بدن شما نیست؛ بلکه محلی است که می تواند راه حل های زیادی را برای مشکلات جسمانی شما در خود داشته باشد.
______________________________
روغن مالی در ناف برای درمان تمام مشکلات گوارشی در طب سنتی

✔️ماساژ ناف با روغن باعث می شود که وضعیت گوارشی شما بهبود پیدا کند، مواد پسماند از روده دفع شوند، حس ناراحتی و مشکلات گوارشی مانند نفخ برطرف بشه، سیستم گوارش به طور عالی فعالیت کنه، وزن مدیریت بشه و التهاب بدن کاهش پیدا کنه.

✔️ روغن زیتون یا روغن بادام شیرین می‌ تواند گزینه های مناسبی باشد که این فواید را به بدن تان می‌ رساند.
______________________________
روغن مالی ناف برای لاغری
✔️برای لاغری، ریختن چند قطره روغن زیتون داخل ناف به شما توصیه می‌شود. این روش به طور مؤثر باعث می‌شود تا از این طریق خون بهتر پمپاژ کند و کارکرد قلب بهبود یابد.
روغن زیتون ۰۱۳، ۱۰۰% طبیعی و حاوی غلظت بالاتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در زیتون و دارای اسید اولئیک است که می‌تواند تمام آنتی اکسیدان‌ها را در خود حفظ کند. در واقع زمانی ‌که شکم خود را با روغن زیتون خالص ماساژ می‌دهید، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و غذا بهتر هضم می‌شود. همچنین روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیراشباع است و هنگامی که در ناحیه شکم قرار می‌گیرد و به سلامت قلب شما کمک و قند خون را تنظیم می‌کند که منجر به کاهش وزن شما خواهد شد.
______________________________
روغن مالی در ناف برای درمان خشکی شدید پوست و مو در طب سنتی

✔️درمان خشکی شدید پوست و مو : پنبه آغشته به روغن بادام شیرین هر شب داخل ناف، صبح تا شب بماند و روغن روی کبد نیز مالیده شود.
______________________________
روغن مالی در ناف برای جوانسازی پوست

✔️زیبایی بی دردسر چهره باچکاندن روغن بادام شیرین در ناف
روغن بادام غنی از ویتامین ،پروتین ومواد معدنی است ؛ بنابراین وقتی این روغن را روی ناف میمالید براحتی جذب میشه.
●پوست را درخشنده ونرم میکنه
●رطوبت پوست راحفظ میکنه
●چروکیدگی ولک صورت را ازبین می بره
●پوست را انعطاف پذیر میسازه
●و در نهایت لب های ترک خورده را درمان میکند.

●حضرت صادق علیه السلام: روغن بنفشه سیّد و بهترین روغن های شماست.
●و در حدیث دیگر فرمود: فضیلت روغن بنفشه بر سایر روغن ها مثل فضیلت ماست بر سایر مردم.
●و در روایت دیگر فرمود: نیکو روغنی است روغن بنفشه، بسیار بمالید که درد را از سر و چشم می برد.
______________________________
روغن مالی نوزاد با روغن کرچک برای درمان دلپیچه نوزاد

✔️روغن مالی اطراف ناف و شکم نوزاد با روغن کرچک باعث رفع نفخ، دل پیچه و قولنج شون میشود.
______________________________
روغن مالی نوزاد با روغن سیاهدانه و روغن بادام شیرین برای درمان دلپیچه نوزاد دکتر خیراندیش

✔️روغن مالی اطراف ناف و شکم نوزادان با روغن کرچک و یا روغن سیاهدانه یا روغن بادام شیرین باعث رفع نفخ، دل پیچه و قولنج نوزادان می شود
______________________________
بهبود بینایی با چرب کردن ناف

✔️ناف به سیاهرگ هایی که به چشم راه دارد متصل است. اگر ضعف بینایی دارید، مالیدن روغن خردل به ناف می تواند سلامت چشم شما را بهبود بخشد. همچنین روشی خوب برای کاهش پف چشم و حلقه های سیاه زیر چشم ها است.
______________________________
کاهش درد قاعدگی با چرب کردن ناف

✔️اگر پریود دردناک دارید می توانید با چرب کردن ناف یک مسکّن طبیعی برای این مواقع داشته باشید. بهترین روغن های مورد استفاده برای این مشکل روغن نعناع، روغن سرو، روغن مریم گلی و روغن زنجبیل است. ترکیبی از این روغن ها را روی شکمتان ماساژ دهید تا از گرفتگی عضلات شکم رها شوید.
______________________________
بهبود باروری با روغن مالیدن به ناف

✔️تعجبی ندارد که ناف به باروری مربوط باشد. بالاخره، ناف شما زمانی به مادرتان متصل بوده! استفاده از روغن های گیاهی در این نقطه از بدن می تواند باروری شما را تحت تاثیر قرار دهید چه زن باشید چه مرد.

استفاده از یک روغن حامل با روغن دامیانا، برگ گواوا، روغن دانه ارس یا مریم گلی برای بهبود باروری مفید است. این روند با افزایش آسودگی شما، محافظت از اسپرم و درمان مشکلات مربوط به قاعدگی انجام می شود. هورمون ها شما را تنظیم شده نگه می دارد و به این ترتیب شانس شما را برای بارداری افزایش می دهند.
______________________________
روغن مالی ناف برای درمان کاهش درد و تیر کشیدن مفاصل

✔️درد مفاصل و تیر کشیدن قسمت های مختلف بدن در سالمندی معمول است و می تواند زندگی معمول شما را دچار مشکل کند. ماساژ ناف با روغن مثل روغن کرچک و رزماری می تواند علائم این مشکل را تسکین دهد و از دردهای شما کم کند.

ناف به رگ های متعددی در بدن متصل است و وقتی با استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی تغذیه شود به شما در رفع مشکلات جسمانی خاصی که ممکن است به آنها دچار شوید کمک می کند. هر روغن معمولی یا روغن حاملی که انتخاب کنید، چه روغن نارگیل باشد، چه روغن خردل یا رزماری، می تواند برای شما مفید باشد.
______________________________
روغن مال ناف برای از بین بردن چرک و کثیفی ناف

✔️تمیز کردن ناف اغلب فراموش می شود اما باید مرتب آن را تمیز کرد. با استفاده از یک گوش پاک کن و یک روغن سبک مثل روغن جوجوبا، روغن گلرنگ یا روغن هسته انگور می توانید نافتان را با خیال راحت تمیز کنید. این روغن ها باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و چرک ها می شوند و از بین بردن آنها راحت تر می شود.

با ملایمت از گوش پاک کن استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است نافتان را زخمی کنید
______________________________
مرطوب کردن پوست با چرب کردن اطراف ناف

✔️از خواص چرب کردن ناف با روغن ها رطوبت رسانی طبیعی فوق العاده به پوست است. استفاده از روغن ها در قسمت هایی از پوست مثل ناف و شکم که فراموش می شوند به خصوص در زمستان وقتی هوا خیلی خشک است خاصیت زیادی دارند.

بعضی از روغن های خوب گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن زیتون به این دلیل که حاوی اسیدهای چرب هستند خاصیت نرم کنندگی دارند. فقط چند قطره از آنها روی شکمتان، دور ناف بریزید و بمالید. بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن نرمی را در پوست خود احساس خواهید کرد.
______________________________
روغن مالی ناف برای درمان عفونت ها

✔️از آنجایی که ناف کثیف می شود می تواند محلی عالی برای باکتری ها و قارچ ها باشد. اگر مدت زیادی ناف را مرطوب نگه دارید عفونت به راحتی می تواند در آن گسترش یابد. اگر زخم یا جراحتی هم داشته باشید که زود خوب نشود این اتفاق پیش می آید و باید با ملایمت تمیز شود.

با یک روغن گیاهی مناسب می توانید عفونت را از بین ببرید. روغن درخت چای بهترین انتخاب است چون خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. یک روغن دیگر برای از بین بردن عفونت ها روغن خردل است که خاصیت مبارزه با باکتری ها را دارد.

3 قطره از یکی از این روغن ها را به یک 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل (یک روغن ضد باکتری دیگر) اضافه کنید. روزی 1 تا 2 بار این روغن را به نافتان بمالید تا عفونت ها خوب شوند.
______________________________
روغن مالی ناف با روغن نارگیل برای از بین رفتن لک صورت
یکی از فواید مهم مالیدن روغن در اطراف ناف آن است که خون شما را از آلودگی‌ها پاک و تصفیه می‌کند. به دنبال این اتفاق، ناخالصی‌های بدن از بین رفته و لکه‌ها که عمدتاً به دلیل خون کثیف ایجاد می‌شوند نیز از بین می‌روند. به‌علاوه، با مالیدن روغن نارگیل در اطراف ناف، عملکرد دستگاه گوارش بهبود یافته و فرد دیگر دچار نفخ نمی‌شود.
______________________________
نقاط کلیدی بدن برای روغن مالی

سه نقطه کلیدی در بدن وجود دارد که روغن را سریع به عمق بدن میرساند.1- ابروها و پیشانی برای سر وصورت 2- ناف برای وسط بدن . 3- کف پا برای پایین تنه .

چند درمان ویژه از سه نقطه بدن:
✔️
روغن مالی در ناف: روغن بنفشه زیتونی یا بادام شیرین.روغن کتان .روغن خارمریم .روغن کدو در ناف جهت رفع خشکی مزاج ، خصوصا خشکی پوست بسیار مجرب است.

✔️روغن مالی به ابرو و پیشانی: مالیدن روغن بنفشه به ابروها و پیشانی جهت ازبین بردن تبخال و شفافیت صورت مفید است .

✔️روغن مالی کف پا : در اغلب بیماریها علت اصلی بیماری خشکی است . بهترین راه رفع خشکی‌ تامین گرمی و رطوبت کافی برای بدن است.که این امر با روغن مالی کف پا به خوبی انجام میشود.
روغن مالی کف پا به عنوان آسان ترین روش ، در بازتاب درمانی و سلامت اعضای بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.
برای این منظور شب ، کف پا را با روغن زیتون یا روغن کدو.روغن بادام شیرین .روغن کتان.روغن خارمریم . چرب کرده، پلاستیک بکشید و جوراب بپوشید.و صبح پا را بشویید.

روغن مالی با توجه به بیماری ، مزاج فرد ، محل سکونت و.. از ۱۴ تا ۲۰جلسه شب توصیه میشود.

نوع بیماری​
مقدار زمان مصرف​
بیماری معده​
۴۰ شب​
کبد چرب هر گرید​
۱ ماه​
تیروئید کم کار​
۱۲۰ روز​
مزاج صفرا​
۱۴ تا ۴۰ روز​
مزاج دم​
۲۰ تا ۸۰ روز​
مزاج بلغم​
۸۰ تا ۱۲۰ روز​
مزاج سودا​
۱۲۰ روز​

چون جذب روغن در شب بسیار بالاست بنابراین توصیه میشود روغن مالی شبها انجام شود


❌توجه توجه دوستان عزیزبرای ریختن روغن درناف حتماازسالم بودن روغن مطمئن باشید. چون این روغن ازطریق ناف به سرتاسربدن نفوذمیکنه پس ازسالم بودن وارگانیک بودن مطمئن باشید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا