روش تشخیص کتانی اصل از تقلبی

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت
روش های رایج و آسان تشخیص کتانی اصل از تقلبی چیست ؟ از کجا بفهمیم کتانی خریداری شده اصل است ؟ نکات مهم در تشخیص کتانی اصل از تقلبی .

۱- منبع را بررسی کنید

27470952.jpg

اگر در حال خریدکفش به صورت آنلاین هستید، اعتبار را بررسی کنید. مطمئن شوید که صفحه آنها به طور کامل کار می کند، آنها لایک و فعالیت عادی دارند. اگر 1 عکس با 2 لایک و 17 فالوور داشته باشند احتمالا جعلی است.قبل از خرید اینترنتی کفش از معتبر بودن سایت حتما با خبر شوید.

2- جعبه کفش را بررسی کنید

69500664.jpg


بسته بندی کالای شما باید اولین چیزی باشد که کالبد شکافی می کنید. از میان تمام ایراداتی که کپی ها نادیده گرفته می شوند، بسته بندی و برچسب ها شماره 1 و 2 هستند. شما اینترنت را در اختیار دارید، لطفاً برای مقایسه جعبه، برچسب اقلام، کد پردازنده، فونت ها، برچسب خرده فروشی و سایر عناصر خود وقت بگذارید. شرکت های بزرگ در بسته بندی خود اشتباه نمی کنند، بنابراین اگر نقص بزرگی در بسته بندی مانند نوع جعبه یا اندازه جعبه وجود دارد، می توانید با خیال راحت بگویید که این کفش یک کپی است.

3- تگ ها را بررسی کنید

23225793.jpg


برچسب ها یکی از رایج ترین اشتباهات کفش تقلبی هستند. اولین کاری که باید انجام دهید تایید کد UPC است.تمام محصولات تولیدی مطابق با قوانین نگهداری می شوند. کفش‌ها در کارخانه‌های خاص، در تاریخ‌های مشخص ساخته می‌شوند و دارای شماره‌های تولید یکنواخت (پایین سمت چپ) هستند. اعداد باید برای همه تولیدات در یک کارخانه نسبتاً نزدیک باشد (برای تولیدات بزرگ چندین کارخانه وجود دارد).

تنها استثنا یک شماره تولید با عدد 99999999 است که کد اجرای نمونه است. یک نمونه اجرا برای تولید محصولات تبلیغاتی و آزمایشی انجام می شود.

4- بوی کفش را بررسی کنید

30270854.jpg


این مرحله ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تست رایحه یک معامله واقعی است.کفش‌های کتانی تقلبی معمولاً از مواد ارزان‌تری نسبت به نمونه‌های اصلی خود ساخته می‌شوند و به همین دلیل رایحه آنها به شدت متفاوت است.

اگر کفش‌هایتان رایحه بدی دارند، آن‌ها را نخرید. این مواد تقلبی هستند.علاوه بر بوی مواد تقلبی، ممکن است متوجه بوی کفش های فرسوده نیز شوید که به همان اندازه ناراضی کننده است. کفش هایتان را بو کنید!

5- تحقیق خود را انجام دهید

58359699.jpg


این مرحله مهمی است که بسیاری از مردم آن را نادیده می گیرند. برای تأیید خرید خود به نظرات دیگران اعتماد نکنید. چند آموزش ببینید، موجودی فعلی خود را مطالعه کنید، به یک فروشگاه کفش ورزشی بروید ... از دوستان تصادفی سوال نکنید.

حدس و گمان را به افرادی بسپارید که برای تحقیق در مورد این موارد وقت می گذارند.

اگر واقعاً می‌خواهید بدانید که آیا کفشی که خریداری کرده‌اید تقلبی است، آن را به یک فروشگاه کالا بیاورید و به آن‌ها بگویید که علاقه‌مند به فروش هستید. بنشینید و از چک قانونی رایگان خود لذت ببرید. آنها یک کفش تقلبی نمی خرند!

6- مقایسه و پیدا کردن اختلاف

72633895.jpg


اگر به همان مدلی که در حال خرید هستید دسترسی دارید، از آن کفش به عنوان راهنمای خرید استفاده کنید. کفش‌ها ممکن است دقیق نباشند، اما اگر همان مدل باشد، ویژگی‌های مشابه کافی برای تشخیص واقعی از تقلبی خواهند داشت.

به عنوان مثال، دوخت روی مدل‌ها نسبتاً یکنواخت خواهد بود. از این کفش‌ها به‌عنوان نقشه‌ای برای یافتن عیوب در کفشی که می‌خواهید بخرید استفاده کنید.به جزئیات دقت کنید و در صورت امکان کفش را در هنگام خرید به همراه داشته باشید.

7- قیمت چقدر است؟

57081091.jpg


این مرحله بسیار ساده است. اگر کفش خیلی خوب به نظر می رسد قیمت بالایی دارد. از دروغ گفتن به خودتان دست بردارید و واقعیت را بپذیرید. در دنیای روانشناسی به این ناهماهنگی شناختی می گویند.اگر قیمت کفش شما به طور غیرمنطقی ارزان است، باید بدانید که چیزی در حال رخ دادن است.

8- تعداد کفش ها از یک نوع را در نظر بگیرید

81365453.jpg


شرکت های تولید کننده کفش های کتانی مارک احمق نیستند. آنها می خواهند سود خود را مانند هر تولید کننده دیگری به حداکثر برسانند. این بدان معنی است که آنها کفش های کتانی سودآور را تکرار می کنند. بیشتر کپی‌های موجود در گردش، کفش‌های کتانی نسبتاً مطلوب هستند.

بابراین هر چه تعداد تولید بیشتر باشد، کیفیت کفش ورزشی بدتر است. این بدان معناست که کفش ها در صورت تولید در تعداد بالاتر متغیرهای بیشتری خواهند داشت.

9- آیا کفش با رسید یا گواهی خرید ارائه می شود؟

34107423.jpg


رسید به معنای واقعی بودن چیزی نیست. در واقع، رسیدهای جعلی به طور مکرر در اینترنت منتشر می شود. با این حال، اگر یک رسید با نام خود روی آن باشد، شروع خوبی است.

در عصر امروزی، فرار از خرید بدون هیچ گونه رسید تقریباً غیرممکن است. با کفش، تقریباً هر فروشگاهی برنامه های پاداش ارائه می دهد. ایمیل می‌خواهند، تأییدیه می‌فرستند، شماره تلفن می پرسند ... بنابراین از فروشنده بپرسید که آیا کفش را خودشان خریداری کرده اند یا خیر. اگر پاسخ مثبت دادند، برای دیدن مدرک خرید بپرسید اگر گفتند آن را ندارند، بپذیرید که دروغگو هستند !

منبع:ملیح
 
بالا