روستای آدم کوتوله ها(هفتمین روستای شگفت انگیز جهان)در ایران

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت

روستای ماخونیک

در فاصله ۱۴۲ کیلومتری شهرستان بیرجند، استان خراسان جنوبی، روستایی قرار دارد که هفتمین روستای شگفت انگیز جهان بشمار می رود. این روستا یکی از جاذبه های دست ساز و تاریخی بشر بوده، که از حدود ۳۰۰ سال پیش به یادگار بر جای مانده است.
Images


خصوصیت منحصر به فرد این روستا، وجود خانه هایی با سقف های کوتاه بوده و دلیل این موضوع هم که شاید اصلا آن را باور نکنید، وجود ساکنین کوتوله در روستای ماخونیک است. تمامی اهالی این روستا به طور کل کوتوله بوده و بلندترین فرد روستا، ۱ متر و ۴۰ سانت قد دارد و به اصطلاح عامیانه، به این روستا لی لی پوت نیز گفته می شود.
مردمان این روستا در حدود ۳۰۰ سال پیش، از افغانستان به این منطقه کوچ کرده و همچنان در آن زندگی می کنند
1756256329 talab ir


ارتفاع خانه های این روستا که تمام از سنگ، چوب، هیزم و کاهگل ساخته شده، بین ۱ تا ۱ و نیم متر بوده و یک فرد عادی باید بصورت خم شده وارد این خانه ها شود.
یکی دیگر از دلایل معروفیت روستای ماخونیک، آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این روستا بوده است؛ ساکنان این روستا تا ۵۰ سال پیش بطور کل، چای نمی نوشیدند، شکار نکرده و گوشت نمی خوردند و همچنین اهالی روستای ماخونیک تا کنون سیگار نکشیده و نمیکشند.
پ.ن: و این امر شگفت انگیز است. به جرأت می توان گفت روستای ماخونیک نمونه ی اعلای زندگی سالم به شمار می رود. به این ترتیب به نظر می رسد مردم این روستای جذاب و تماشایی خیلی کم به بیماری هایی که این روزها در شهرهای بزرگ رایج است مبتلا خواهند شد. این روستا می تواند نماد سلامت و زندگی سالم باشد.
یکی از دلایلی که مردم این روستا هنوز به همان اندازه قبل هستند، ازدواج فامیلی و نوع تغذیه آنها بوده که اخیرا با تغییر نوع تغذیه و استفاده از قطره های دارویی، قد آنها کمی بلند تر شده است. البته ازدواج فامیلی دلیل بسیار مهمی محسوب می شود چون با ازدواج فامیلی ژن های مشترک و مشابه مدام به نسل بعدی انتقال پیدا می کنند. بدون شک ژن های مشترک و متشابه ظاهر مشابه و هم شکل ایجاد می کند. از طرفی دیگر چون نوع زندگی و نوع تغذیه هم یکسان بوده، شباهت به اوج خودش رسیده است. چون ژن ها و محیط دو اصل اساسی هستند که در کنار هم ویژگی ها را شکل می دهند
4
 
الناز💔

الناز💔

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
9/10/22
نوشته‌ها
146
پسندها
251
امتیازها
43
جنسیت
خانم👩
جالبه ولی تا حالا کسی از افراد این روستا تا حالا دنبال تمدن نبوده چرا
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: شادی
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت
جالبه ولی تا حالا کسی از افراد این روستا تا حالا دنبال تمدن نبوده چرا
البته که قطعا سختی های خودش رو داره ،
ولی به نظرم زندگی آروم و بدون حاشیه ای دارن.
 
بالا