رمان _ رمان بانو در آیینه

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
📚عنوان کتاب : بانو در آیینه

✍️نویسنده ‌: ویرجینیا وولف
📝مترجم : فرزانه قوجلو
📖موضوع : رمان
📄تعداد صفحات : 253 صفحه


Screenshot   Xodo Docs

📚 #خلاصه کتاب

افکار ما چه آسان حول موضوعی نو می چرخند آن را کمی جلو می برند مثل وقتی مورچه ها تکه کاهی را آن قدر با جدیت بر می دارند و بعد رهایش میکنند... اگر میخی آن لکه را به وجود آورده باشد، برای آویختن عکس نبوده است بایستی برای آویختن مینیاتوری بوده باشد مینیاتور بانویی با جعد گیسوان ،سفید گونههایی پودر زده و لبهایی مثل میخکهای سرخ. البته این خیالی بیش نیست، چراکه صاحبان قبلی این خانه شاید عکسهای دیگری را انتخاب میکردند - تصویری کهنه برای اتاقی کهنه میتوانستند این طور آدمهایی باشند ـ آدمهایی بسیار جالب توجه و من اغلب در مکانهایی تا این حد عجیب به آنها فکر میکنم چرا که هرگز آنها را بار دیگر نمیبینیم، هرگز نمی دانیم اتفاق بعدی چه بوده آنها میخواستند این خانه را ترک کنند زیرا قصد داشتند مبلمان خود را عوض کنند آن طور که او می گفت، و می خواست بگوید به نظر او عقایدی و رای هنر نهفته است که حرف ما را قطع کردند، مثل وقتی از بانویی پیر جدا میشوی که میخواهد چای بریزد و مرد جوانی که میخواهد در باغ پشتی ویلای ییلاقی به توپ تنیس خود ضربه بزند و کسی همان موقع در قطار به سرعت می گذرد. اما در مورد لکه مطمئن نیستم؛ باور نمیکنم که از میخ باشد؛ بیش از حد بزرگ بیش از حد گرد است. شاید بلند شوم، اما اگر بلند شوم و به آن نگاه کنم ده به یک شرط میبندم که نمیتوانم از آن مطمئن شوم، چون وقتی کاری به پایان میرسد هیچ کس نمیداند اصلاً چه طور اتفاق افتاده وای عزیز من راز زندگی بی مبالاتی اندیشه جهل بشریت برای آن که به تو نشان دهم که ما چه اقتدار ناچیزی بر مایملک خود داریم این زندگی از پس این همه تمدن چقدر تصادفی است - بگذار فقط کمی از چیزهایی را بر شمارم که کسی در طول زندگی اش از دست می دهد.

☂️ #معرفی_کتاب

کتاب بانو در آینه مجموعه‌ای است که تمامی داستان‌های کوتاه #ویرجینیا_وولف را شامل می‌شود. این داستان‌ها از سوی بسیاری از منتقدین با‌ارزش تلقی گشته‌اند چرا که به مدد این داستان‌ها می‌توان به دنیای پیچیده نویسنده‌ای راه یافت که آثارش همچنان پر خواننده است.

مجموعه بانو در آینه (A Hounted House) با بیست و دو داستان تمام داستان‌هاى کوتاه وولف را دربرمى‌گیرد که تعدادى از آن‌ها در اولین مجموعه داستانى‌اش با عنوان «دوشنبه یا سه شنبه» در زمان حیات خود نویسنده به چاپ رسید و برخى دیگر در کتاب کوچکى با نام«خانه‌ى اشباح» که توسط لئونارد وولف پس از مرگ ویرجینیا منتشر شد و یک کتاب دیگر نیز توسط انتشارات پنگوئن (ویرجینیا وولف، داستان‌هاى کوتاه برگزیده) که در 1993 به چاپ رسید و شامل چهار قصه‌اى مى‌شد که لئونارد وولف آنها را از مجموعه‌ى خود حذف کرده بود با این استدلال که مى‌دانست اگر ویرجینیا زنده بود نمى‌خواست آن‌ها منتشر شوند.

اما این داستان‌ها کاملا بیانگر دلبستگى و باور وولف به ضمیر ناخودآگاه و یا به تعبیرى «جریان سیال ذهن‌اند.» تخیل در این داستان‌ها حضورى پر‌ رنگ دارد، تخیلى که به وضوح براى وولف نقشى اساسى داشته، او که شیفته‌ى ادبیات و کتاب بوده، به‌طورى که خود در خاطراتش مى‌گوید «اگر این بارقه‌ى تخیل و دلبستگى به کتاب نبود من زنى کاملا عادى بودم.» زنى که شاید بتوان گفت نوشتن دلیل زنده ماندنش بود.

#ویرجینیا_وولف

#ادبیات_داستان

#رمان

#رمان_خارجی

#کتابخانه_همراه

#کتابخانه_مجازی

#کتاب_آموزشی

#کتاب_رایگان

#کتاب_اجتماعی

#کتاب_رمان
 
بالا