رسپی کوکی کاسترد/شیرینی خوش عطر با ماندگاری بالا

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
کوکی کاسترد یکی از شیرینی‌های خوشمزه و خوش عطر است که ماندگاری بالایی دارد و از آن می‌توانید به عنوان یک میان وعده مناسب، سالم و مقوی استفاده کنید.

مواد لازم کوکی کاستارد

_ آرد۱۵۰ گرم
_ کره۱۵۰ گرم
_ پودر قند۷۵ گرم
_ پودر کاسترد۷۵ گرم
_ زعفران دم کرده۲ قاشق چایخوری
_ پسته و بریلو به مقدار لازم

بریلو چیست؟
محصولی است ژله مانند که برای تزیین کیک و شیرینی از آن استفاده می شود. این محصول طعم ها و رنگ بندی مختلف دارد و شما بسته به سلیقه خود می توانید از آن استفاده کنید. از این ژله براق برای تازه ماندن میوه های روی کیک و شیرینی هم استفاده می شود .تزیین کیک با بریلو از متداول ترین کاربرد آن می باشد. به بریلو در زبان انگلیسی “پایپینگ ژل piping gel” گفته می شود که به معنی ژل مخصوص استفاده با قیف است و در آمریکا توسط شرکت ویلتون معروف و محبوب شد. بعد از مدتی این محصول به کشورهای آمریکای جنوبی صادر و بعد توسط خود اونها با نام ژلِ بریلو تولید شد، بریلو در زبان اسپانیایی به معنی شفاف و براق است. متاسفانه نامی برای این محصول در زبان فارسی انتخاب نشده و با نام ژله بریلو یا پایپینگ ژل نامیده می شود.

طرز تهیه کوکی کاسترد

مرحله اول
برای تهیه کوکی کاسترد ابتدا کره را در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حالت جامد بیرون بیاید و نرم شود، بعد مقداری زعفران را در کمی آب جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد.

مرحله دوم
در یک ظرف زعفران دم‌کرده غلیظ را با کره مخلوط کنید و با قاشق چوبی خوب هم بزنید تا عطر زعفران و کره کاملا به خورد هم روند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله سوم
سپس آرد را در یک ظرف الک کنید تا بافت آن سبک شود بعد پودر قند و پودر کاسترد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و دوباره با هم الک کنید تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم
حالا ترکیب آرد را روی کره الک کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی تشکیل شود و به دست نچسبد، خمیر را زیاد ورز ندهید تا به روغن نیفتد.
مرحله پنجم
سپس روی ظرف سلفون بکشید و یا خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله ششم
بعد از این مدت کف سینی فر یا قالب را چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و خمیر را که بافت آن منسجم شده است از یخچال در بیاورید تا به شکل دلخواه فرم دهید.
مرحله هفتم
حالا مقداری از خمیر به اندازه یک گردو را بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید و در ظرفی قرار دهید بعد روی آن‌ها را پسته و یا به دلخواه خودتان گردو یا بادام بگذارید.

مرحله هشتم
اگر می‌خواهید فرم خاصی به شیرینی‌ها بدهید خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار دهید و با وردنه پهن کنید و بعد با قالب‌های آماده یا با چاقوی تیز به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.
مرحله نهم
سپس خمیر‌های فرم داده شده را ده دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید تا بافت آن‌ها قوام پیدا کند و از هم باز نشود، بعد از یخچال در بیاورید و آن‌ها را در سینی فر با فاصله بچینید.

مرحله دهم
سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه تنطیم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بپزند و لبه‌های کوکی‌های کاسترد طلایی رنگ شود.

مرحله یازدهم
سپس قالب را از فر دربیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند، بعد کوکی ها را در ظرف مناسب بچینید و با شکلات صبحانه، پودر پسته، پودر نارگیل و بریلو تزئین کنید. در آخر کوکی کاسترد را به عنوان یک
میان وعده شیک و خوشمزه همراه با چای یا قهوه سرو کنید.نوش جاان.. ❤️

Kooki kastard
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

بالا