رسپی مرغ کامل بدون استخوان فرانسوی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Chicken Galantyn a fashionable food for Vancouver 1

دستور پخت مرغ کامل بدون استخوان فرانسوی

مواد لازم:

_ مرغ درشت 1 عدد
_ نمک به میزان لازم
_ فلفل سیاه به مقدار لازم
_ پیاز داغ یک چهارم پیمانه
_ برنج 1 پیمانه
_ هویج خرد شده 1 عدد
_ زرشک خیس کرده یک دوم پیمانه
_ گردو خرده شده یک دوم پیمانه
_ خلال بادام یک دوم پیمانه
_ زعفران سائیده و حل شده در آبجوش یک چهارم پیمانه
_ شکر 2 ق.س
_ آبلیمو 4 ق.س
_ کره ذوب شده یک دوم پیمانه

چگونگی تهیه:

روش بدون استخوان کردن مرغ : در ابتدا با پشت چاقو قوزک پای مرغ را بشکنید. سپس با نوک چاقو از قسمت دنبالچه شروع کنید. گوشت را از استخوان جدا کنید تا برسید به مفصل ران که به استخوان پشت مرغ وصل می باشد. اول مفصل را جدا کنید.

پس از آن گوشت ران را از استخوان جدا نموده ، همین عمل را با ران دیگر انجام داده بعد شروع کنید استخوان پشت و استخوان سینه را جدا کردن . سپس برسید به غضروف بال آن را هم جدا کنید.استخوان بال را نیز کاملا درآورید. فقط نوک بال مرغ می ماند. سپس با نیمی از آبلیمو و روغن مایع و زعفران و نمک و فلفل مرغ را مزه دار کنید. مرغ را کنار بگذاریدو مواد داخل مرغ را به این ترتیب آماده کنید.

برنج را از هفت الی هشت ساعت قبل با آب و نمک خیس کنید. مواد داخل مرغ را به این ترتیب آماده کنید. در قابلمه مناسبی آب ریخته روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. آب برنج خیس شده را خالی کنید، برنج را در آب جوش ریخته و بجوشانید تا مغز برنج پخته شود. آبکش کنید در این فاصله هویج را با کمی آب نیم پز کنید. سپس با برنج و پیاز سرخ شده مخلوط کنید. زرشک گردو خرد شده و خلال بادام را نیز اضافه کنید. شکر و کره ، بقیه زعفران ، آبلیمو ، نمک و فلفل را مخلوط کرده به تمام مواد اضافه کنید. مواد آماده شده را داخل مرغ بریزید.

ابتدا ران های مرغ را پر نموده و بعد بقیه قسمت مرغ تا به گردن را دوخته و باقیمانده مواد را داخل آن می ریزیم. با دست مرغ را فرم می دهیم. به طوری که شکل اولیه خود را پیدا کند. مرغ را در سینی چرب شده قرار داده مابقی زعفران را با یک قاشق سوپخوری روغن مایع و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و با قلم مو روی مرغ می مالیم.

سینی را درون فر با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد از قبل گرم شده است به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه تا دو ساعت می پزیم. توجه داشته باشید که مرغ باید کاملا طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و نخ آن را بیرون می کشیم و به دلخواه تزئین می کنیم.
 
بالا