دستور پخت آلبالو پلو خوشمزه بدون گوشت 🍒

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Ashpazi zahrash68 288689244 133981192601460 5611974948697038447 n


آلبالو پلو ساده بدون گوشت یکی از روش های تهیه آلبالو پلو می باشد که بسیار جذاب و خوشمزه است و نیازی به مرغ یا گوشت ندارید و به دلخواه می توانید شکر را حذف کنید و به صورت رژیمی تر این غذا را سرو کنید. اگر دلتان هوس یک پلوی خوشمزه را کرده و زمان کافی برای تهیه آن ندارید می توانید این پلو ساده بدون گوشت و مرغ را در ذهن داشته باشید. آلبالو پلو همان طور که از نام آن پیداست از آلبالو تهیه می شود، شما می توانید در فصل بهار و تابستان آلبالو را هسته گیری کنید و در فریزر نگهداری کنید تا بتوانید در طول سال این پلو را تهیه کنید و یا می توانید از مربا آن استفاده کنید و یا حتی در فصل خودش به صورت تازه تهیه و سرو کنید. مقدار افزودن آلبالو کمی سلیقه ای می باشد و شما می توانید به دلخواه مقدار آن را کم و زیاد کنید و اگر دوست دارید پلو شما شیرین تر باشد کمی شکر استفاده کنید

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو ساده بدون گوشت برای ۲ دو نفر

_ آلبالو تازه ۱/۲ پیمانه
_ برنج ۲ پیمانه
_ شکر به دلخواه
_ زعفران به مقدار لازم
_ خلال پسته و بادام و پرتقال به دلخواه
_ نمک به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو ساده بدون گوشت و شکر

مرحله اول: آماده سازی
برنج را خوب بشورید تا زلال و شفاف شود و بعد با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. آلبالو ها را داخل یک کاسه ریخته و بشورید. سپس به کمک نی یا هسته گیر آلبالو ها را هسته گیری کنید و دقت کنید هیچ هسته ی داخل آن نماند. خلال پسته و پرتفال را نیز کمی خیس کنید.

مرحله دوم:
در ادامه آلبالو ها را داخل قابلمه ریخته و با کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود. در این مرحله می توانید به دلخواه کمی شکر اضافه کنید. اگر کم شیرین دوست دارید ۱ ق شکر اضافه کنید و بگذارید تا خوب پخته و نرم شوند و آب آن غلیظ شود.

مرحله سوم:
در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا پخته و نرم شود. سپس آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و به دلخواه ته دیگ سیب زمینی یا نان قرار دهید و آلبالو ها و کمی از آب آن را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه ریخته و برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم:
تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و مرغ
خلال پرتقال را چندین بار جوشانده تا تلخی آن از بین برود و به همراه خلال پسته و بادام با کمی کره تفت دهید تا سرخ شوند. در انتها روی پلو کمی زعفران و کره ریخته و بعد از کشیدن آلبالو پلو ساده بدون گوشت خلال ها را روی آن بریزید. نوش جان♡
 
بالا