دستور تهیه چیپس ذرت میان وعده ای لذت بخش و سالم

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
چیپس ذرت یکی از میان وعده های لذتش بخش و سالم است که در سرتاسر دنیا و همچنین کشور ما طرفداران زیادی دارد،

مواد لازم برای ۴ نفر

_ آرد ذرت ۱ پیمانه
_ آرد سفید ½ پیمانه
_ سیر ۲ حبه
_ پیاز ۱ عدد کوچک
_ نعناع خشک ۱ قاشق چای خوری
_ آویشن ۱ قاشق چای خوری
_ فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری
_ نمک ۱ قاشق چای خوری
_ روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه چیپس ذرت

مرحله اول
برای تهیه چیپس ذرت خوشمزه ابتدا پیاز را به همراه سیر پوست می گیریم و می شوییم و داخل کاسه ای بزرگ آنها را رنده ریز می کنیم. بلافاصله آرد ذرت را همراه با آرد سفید، فلفل قرمز، آویشن، نعناع و نمک به مخلوط پیاز می افزاییم.

مرحله دوم
سپس همگی مواد را با قاشق مخلوط می کنیم. ۱ لیوان آب ولرم را به مرور روی مواد می ریزیم و آرام مایه را زیر و رو می کنیم تا به حالت خمیر شود و دیگر آب اضافه نمی کنیم. خمیر که کاملا جمع شد، روی میزکار کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و با دست آن را ورز می دهیم.

مرحله سوم
زمانیکه خمیر نرم شد، با وردنه روی آن به صورت رفت و برگشت می رویم تا کاملا روی میزکار پهن و نازک شود. بعد خمیر را برش می دهیم به هر صورت که تمایل دارید می توانید اینکار را انجام دهید.

نکته: باید تا جایی که می شود خمیر را نازک کنیم

مرحله چهارم
ترجیحا قابلمه ای کوچک با عمق زیاد را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن به مرور زمان داغ شود.

مرحله پنجم
حالا خمیرهای برش داده شده را داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. گه گاه با قاشق آنها را جابه جا می کنیم تا هر دو طرف چیپس ها کاملا طلایی و سرخ شوند.

مرحله ششم
در آخر چیپس های ذرت سرخ شده را داخل توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آنها خارج شود و در ظرف مورد نظر می ریزیم و با ماست چکیده یا سس کچاب نوش جان کنید.

Chips zorat 1
 
بالا