دستور تهیه شکلات تخته ای در خانه🍫

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
     7

مواد اولیه برای تهیه شکلات تخته ای

_ کره کاکائو (یا کره قنادی) : 48 گرم
_ پودر کاکائو : 26 گرم
_ شکر : 14 گرم
_ وانیل شکری : یک دوم قاشق چای خوری



آموزش مراحل تهیه شکلات تخته ای بسیار خوشمزه و آسان

مرحله اول

در یک قابلمه کوچک آب بریزید و روی اجاق قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از جوشیدن آب، یک کاسه پیرکس یا استیل بزرگتر از دهانه قابلمه را روی آن قرار دهید و کره کاکائو یا کره قنادی را داخل کاسه بریزید و به روش بن ماری آن را ذوب کنید.


توجه کنید که آب درون قابلمه با ظرف تماس نداشته باشد و حدود 2 سانتی متر پایین تر از کف ظرف باشد.

مرحله سوم

زمانی که کره آب شد، پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن مواد نمایید. مواد را آنقدر هم بزنید تا مایعی شفاف بدست بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله شکر و وانیل را نیز داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا زمانی که شکر کاملا درون مواد حل شود و دانه های شکر قابل مشاهده نباشند.

مرحله پنجم

قالب مورد نظر را با قاشق درون قالب های سیلیکونی بریزید و به مدت نیم ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از نیم ساعت می توانید شکلات ها را از درون قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر بچینید.



نکات مهم در تهیه شکلات تخته ای

_ پودر کاکائو مورد استفاده برای تهیه شکلات تخته ای تاثیر زیادی بر روی طعم آن دارد. بنا براین از پودر کاکائو با کیفیت و برند های معتبر استفاده کنید.

_ می توانید به جای کره قنادی یا کره کاکائو از روغن نارگیل استفاده کنید اما در این حالت شکلات تخته ای شما استحکام زیادی نداشته و در دمای محیط به سرعت ذوب می شود اما در عوض میزان منیزیم بالایی خواهد داشت.

_ اگر به قالب سیلسکونی دسترسی ندارید می توانید از قالب یخ برای قالب زدن شکلات استفاده کنید. در صورتی که از قالب یخ استفاده می کنید، بهتر است کمی آن را چرب کنید تا شکلات ها پس از سرد شدن به سادگی از قالب خارج شوند.

_ می توانید شکلات را به جای قالب زدن، روی کاغذ روغنی بریزید و روی آن را با مواد دلخواهتان تزیین کنید.

_ بهتر است قبل از اینکه شکلات را درون فریزر یا یخچال بگذارید، اجازه دهید تا در دمای محیط کمی سرد شده و خود را بگیرد. اگر شکلات های گرم را مستقیما داخل یخچال یا فریزر قرار دهید ممکن است شفافیت خود را از دست داده و کدر شوند.
برای شیرین شدن شکلات می توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.

_ در صورتی که دوست دارید شکلات مغز دار تهیه کنید، می توانید زمانی که شکلات را درن قالب می ریزید، درون هر قالب یک عدد مغز بادام زمینی، فندق و یا هر چیز دیگری که دوست دارید، قرار داده و روی آن را با شکلات بپوشانید.

_ اگر شکلات به سادگی از قالب جدا نشد، کف قالب را چند بار به آرامی روی سطح صاف بزنید تا شکلات ها از قالب جدا شوند. یا با استفاده از نوک کارد به آرامی شکلات را از قالب جدا کنید.

_ مراقب باشید که حتی یک قطره آب وارد شکلات شما نشود. زیراوجود آب درون شکلات موجب وا رفتن آن خواهد شد.


_ قبل از ریختن شکلات درون قالب ها از تمیزی و خشک بودن قالب ها اطمینان حاصل کنید./
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا